La fira JOBarcelona de Recursos Humans ha tancat aquest dimecres la seva edició d'enguany amb 1.200 entrevistes de feina realitzades per 380 professionals de més de 100 empreses diferents, entre els 8.500 joves que han assistit a una edició de rècord. Els perfils més buscats han estat enginyeries industrials i civils, els perfils IT, ciències de la salut, empresarials, màrqueting, ciències, arquitectura i turisme.

Joves acabats de graduar, estudiants o professionals de Formació Professional han pogut assistir a les 90 conferències, taules rodones i tallers ofertes amb tal de guiar-los en el seu futur laboral i trencar la bretxa de talent que hi ha a Espanya, on joves formats no troben una feina que s'adapti al seu nivell i les empreses, en canvi, no troben perfils adaptats a les seves necessitats, mentre l'atur estructural es manté en el 10,8% i el juvenil del 25,3%, el més elevar de la Unió Europea.

Experts de Tiktok o en lideratge com Àlex Roca han fet xerrades sobre motivació i lideratge, mentre que d'altres han realitzat tallers sobre com realitzar un currículum o bé com aplicar la Intel·ligència Artificial tant per buscar feina com per preparar una entrevista de treball o desenvolupar la marca personal.

La fira l'organitza Talent Point HR, una consultoria amb seu a Barcelona especialitzada en Recursos Humans, en el target universitari i perfils júnior i que compta amb la seva pròpia plataforma on-line.

JOBarcelona compte amb el suport institucional del Ministeri de Treball i Seguretat Social a través del Servei d'Ocupació Pública Estatal (SEPE), de l'Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, de la Diputació de Barcelona, de PIMEC i de la Fundació ONZE a través d'Inserta. Han assistit Gerardo Gutiérrez Ardoy, director general del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE); i Víctor Santa-Bárbara, director provincial del SEPE a Barcelona. Des de l'àmbit municipal, han participat Raquel Gil, regidora de Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica de l'Ajuntament de Barcelona; Lorenzo Di Pietro, director general de Barcelona Activa, entre d'altres.

Entre les empreses i entitats que han participat es troben Aena, Amazon, Ametller Origen, Barcelona Activa, Bon Preu, BePharma, 3CAT, Cinesa, Damm, Danone, Diputació de Barcelona, Euroapastry, Gestamp, Grup Hotusa, Sant Joan de Déu, Media Markt, Minsait, Nestlé, Nissan, Novartis, Penguin Random House, Pimec, RACC, Renfe, Ministeri de Turisme i Economia Social, SEPE, Unilever i Vall Companys.

La CEO de TalentPoint GR, Marta de Llauder, ha destacat que "JOBarcelona s'ha consolidat com l'esdeveniment per excel·lència que connecta el talent jove amb les empreses". "D'una banda, les empreses són conscients que vivim en entorn global d'escassetat de talent, relleu generacional i alta rotació. A més, les generacions més joves valoren aspectes com la flexibilitat, conciliació, desenvolupament professional, etc.", ha dit de Llauder. D'altra banda, ha expressat que "Els joves tenen les preferències clares i escolliran una empresa que s'alineï amb els seus valors, advoqui per la flexibilitat i conciliació, i els permeti desenvolupar-se professionalment i personalment".

La fira es trasllada el pròxim 23 d'octubre a Madrid, on es rebateja com a JOBMadrid al Palau de Cibeles.