Espanya viu una tendència alcista en el consum de plats preparats en els últims anys, per consumir dins i fora de la llar. El 2023, aquest mercat ha crescut un 11% en comparació amb l'any anterior, la qual cosa es tradueix en una despesa estimada de més de 1.900 milions d'euros, segons dades d'un estudi WorldPanel, realitzats per Kantar i impulsat per la marca d'hamburgueses Brooklyn Town. L'anàlisi també revela que el consum d'aliments i begudes dins de l'habitatge ha augmentat un 0,9% el 2023, la qual cosa suposa un increment de 546 milions d'ocasions de consum a la llar i que, a l'hora de triar els aliments de es gaudeixen dins de la llar, la conveniència determina un 25,1% les decisions de consum. Sobre el tipus d'aliments que es consumeixen, asseguren que cobren cada vegada més pes les hamburgueses ready to eat, un producte de conveniència que els consumidors no relacionen únicament amb la practicitat sinó amb el sabor i el plaer, percepcions determinants en la seva evolució dins de la cistella de la compra, segons l'informe.