Les mesures adoptades pel sector bancari han permès que el nombre de persones que poden accedir a serveis financers al municipi en el qual resideixen augmenti en 1,2 milions el 2022 respecte a l'any anterior, segons dades del mateix sector recollides en el quart informe trimestral del full de ruta acordat per les associacions bancàries per facilitar l'accés als diners en efectiu.

L'Observatori d'Inclusió Financera, creat per l'Associació Espanyola de Banca (AEB), la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvis (CECA) i la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit (UNACC), ha realitzat dos informes anuals i quatre de trimestrals, aquests últims centrats en els municipis de més de 500 habitants. L'últim informe trimestral manté que Espanya és un dels països de la Unió Europea amb millor accés presencial als serveis bancaris, ja que disposa d'una de les xarxes més àmplies d'oficines i caixers automàtics.

Si sumem oficines i caixers, a Espanya hi ha 1,41 punts d'accés per cada mil habitants, davant els 1,05 de la mitjana europea, segons dades del 2022. Aquesta xifra és la tercera més alta de la UE, només per darrere d'Àustria i Portugal.

Existeixen, a més, altres vies d'accés presencial als serveis bancaris, en forma d'oficines mòbils (ofibusos), agents financers (més de 4.500), oficines de Correus (gairebé 4.800) i altres punts d'accés a l'efectiu (com el cash back, amb 14.000 punts d'accés). En total, la xarxa facilitada per les entitats bancàries i els seus acords amb Correus i comerços està formada per 77.571 punts d'accés.