Wizz Air té plans per créixer a Catalunya i concretament a l'aeroport de Barcelona-El Prat, on és el tercer operador més gran per volum de passatgers després de Vueling i Ryanair. L'aerolínia low cost – que vola a més de 50 països d'Europa, l'Àfrica i Àsia- ha anunciat noves rutes per a temporada d'hivern, que al sector aeri arrenca a l'octubre i s'estén fins al març. I entre altres destinacions, la companyia aèria preveu volar Bratislava (Eslovàquia), Varsòvia (Polònia) o Larnaca (Xipre) des de Barcelona.

Actualment, Wizz Air opera en gairebé una vintena de ciutats espanyoles, però Barcelona -on va volar per primera vegada en 2011- és el seu mercat més gran. En concret, l'aerolínia hongaresa ofereix 26 rutes des de Barcelona-El Prat cap a 15 països, segons ha revelat aquest dimecres Andras Rado, director de comunicació de la companyia.

Rado també ha comentat que la ruta líder, la més popular per nombre de passatgers és la que uneix Barcelona amb Bucarest (Romania). En l'encontre, el directiu ha avançat que Wizz Air incorporarà a la seva oferta 17 noves rutes a l'hivern des d'Espanya. La majoria d'elles des de la capital catalana a ciutats com Bratislava (Eslovàquia), Varsòvia (Polònia) o Larnaca (Xipre).

Però també des de Madrid a Belgrad (Sèrbia), Skopje (Macedònia) o Gdansk (Polònia). O des de València a Venècia (Itàlia) i Iași (Romania). A més, la companyia ha anunciat que, a partir de l'estiu del 2026, incorporarà a la seva oferta, vols directes a Londres des de València, Bilbao, Madrid i Barcelona.

Wizz Air intentarà cobrir els buits de Ryanair

Wizz Air, que en total ofereix 923 rutes a nivell mundial, ha deixat clar que vol continuar creixent a Espanya i que a més intentarà omplir els buits que deixi Ryanair, ja que la irlandesa continua abandonant rutes i aeroports per la seva polèmica amb Aena i les taxes aeroportuàries. "Els aprofitarem i obrirem noves rutes. Volem quedar-nos i créixer a Espanya".

Sobre les taxes aeroportuàries d'Aena, l'aerolínia low cost considera que "són competitives" i no són altes com en Viena on han hagut d'anar-se'n, per això continuen augmentant la seva oferta a Espanya. En qualsevol cas, han deixat clar que no li agradaria que continuessin pujant perquè si no, han de "pujar els preus dels bitllets també i si el nostre preu puja, menys gent viatja".

Gairebé 7 milions de passatgers fins al setembre

En l'encontre, Andras Rado ha posat xifres al seu creixement a Espanya, on ja ofereixen més de 120 rutes a 15 països i han transportat a 6,7 milions de passatgers en els nou primers mesos de 2025, després d'assolir els 7,9 milions de viatgers en tot 2024.

Des que va iniciar les seves operacions en el país fa més de dues dècades, un total de 50 milions de passatgers han volat amb Wizz Air des de i cap a Espanya, apuntava el directiu. L'aerolínia, a més, ha operat 31.000 vols entre gener i setembre de 2025, i ha millorat en un 16,6% l'índex de puntualitat.

El Wizz Air també posava en relleu que actualment és l'únic operador en 52 rutes a Espanya i la seva posició als aeroports espanyols es consolida cada vegada més, "com demostra el fet que ja és el tercer operador més gran per volum de passatgers a l'Aeroport de Barcelona-El Prat", reforçant així el seu paper com un dels principals actors en la connectivitat aèria del país.

A l'Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas han operat 5.000 vols des de començament d'any (un 17,8% més que el 2024) i han transportat més d'1,1 milions de passatgers transportats (un 23,6% més).