Vytrus Biotech ha donat llum verd a un ambiciós pla d’inversió de 3,5 milions d’euros per a la construcció d’una nova planta productiva a la seva ciutat natal, Terrassa. La decisió respon a un creixement exponencial de les seves vendes, que han experimentat un impuls del 75% en el primer semestre de 2025, i que obliga la companyia a expandir-se per satisfer la demanda internacional.
El nucli d’aquesta expansió serà una nova nau de 1.600 metres quadrats, que entrarà en funcionament sota un contracte d’arrendament amb una vigència de 15 anys. Aquesta nova infraestructura, sumada a les instal·lacions existents, dotarà Vytrus Biotech d’una superfície total operativa propera als 3.000 metres quadrats. La inversió es destinarà específicament a potenciar la capacitat manufacturera i logística, un eix clau per assegurar l’eficiència i l’escalabilitat del seu model de negoci.
Malgrat aquesta important ampliació productiva, la companyia ha volgut reafirmar el seu vincle amb la seva seu històrica. La seu social, el cor de la seva activitat investigadora, les oficines centrals i la resta de serveis corporatius romandran ubicades a les actuals instal·lacions del carrer Sant Gaietà, també a Terrassa. La proximitat geogràfica entre ambdues espais, separats per escassos deu minuts, facilitarà la simbiosi entre la innovació i la producció, un valor fonamental per a una empresa de base tecnològica.
L’impacte immediat d’aquesta primera fase d’inversió serà considerable: Vytrus calcula que la nova planta li permetrà triplicar la seva capacitat productiva actual. Aquest salt quantitatiu és la resposta directa a l’“increment de la demanda global” pels seus ingredients actius naturals, derivats de la biotecnologia vegetal, un nínxol de mercat en plena efervescència.
Xifra de negoci de 4,3 milions d'euros
El context d’aquesta expansió queda il·luminat pels resultats financers auditats del primer semestre de 2025, fets públics el passat mes d’octubre. La xifra de negoci de Vytrus Biotech va assolir els 4,38 milions d’euros en aquest període, un creixement espectacular del 75% respecte als mateixos sis mesos de 2024. Aquest èxit, però, no és uniforme, sinó que mostra un mapa de creixement desigual i ple d’oportunitats.
L’anàlisi geogràfica del desglossament de vendes, més enllà de les frèvoles xifres percentuals, descarta el mapa d’una expansió global desigual i ple d’oportunitats estratègiques. L’autèntica revelació és l’explosiva demanda a la regió Àsia-Pacífic, que va créixer un formidable 154%, una xifra que, liderat per l'efervescent mercat de l'Índia, assenyala un canvi sísmic en els hàbits de consum cosmètic cap a ingredients d’origen natural i tecnològicament avançats. Aquest creixement no s’entén sense l’obertura de nous canals de distribució i una forta aposta per aliances locals, que semblen estar donant fruits excepcionals.
Europa es consolida com el principal mercat
Aquest èxit en mercats emergents, però, no s’ha construït a costa dels mercats tradicionals, sinó que s’hi ha sumat. La Unió Europea, amb un sòlid creixement del 76%, revalida la seva posició com a client principal i puntal de l’empresa, demostrant la solidesa de la seva tecnologia fins i tot en un mercat madur i altament exigent.
De forma paral·lela, els altres dos grans pols econòmics mundials també mostren una trajectòria vigorosa: Estats Units, amb una alça del 49%, consolida la penetració en un sector cosmètic que valora la innovació, mentre que Amèrica Llatina, amb un 48% de creixement, obre un camp de projecció extraordinari amb un gran potencial de desenvolupament.
Avui, la petjada de Vytrus Biotech ja arriba a 47 països repartits pels cinc continents, un testimoni de l’abast internacional assolit. Ara, la nova planta de Terrassa no és només una resposta a aquest present eufòric, sinó la pedra angular d’una ambició futura: transformar aquesta presència global en lideratge indiscutible, assegurant que la capacitat productiva estigui a l’altura de l’acceptació que les seves fórmules ja gaudeixen arreu del món. El rellançament productiu que s’inicia a Terrassa és, per tant, el lògic i necessari pas següent en la internacionalització d’una empresa que ha demostrat saber llegir i anticipar-se als desitjos del mercat global.
