El fabricant de vehicles alemany Volkswagen ha tancat a 2022 amb uns guanys de 14.867 milions d'euros, un 0,2% més que el 2021. La companyia amb seu a Wolfburgo ha tancat el curs amb un benefici similar al collit al tancament de l'exercici anterior, quan la firma automobilística es va anotar uns guanys de 14.843 milions d'euros. Malgrat que el 2022 no ha estat un curs senzill per a les companyies del sector, amb els problemes macroeconòmics pressionant el negoci dels fabricants, la firma alemanya ha tancat l'exercici amb guanys similars a les de 2021.

Tal com ha informat Volkswagen aquest dimarts, la companyia ha tancat el curs amb una xifra de negoci de 279.232 milions d'euros, el que suposa una alça de l'11,6% respecte al tancament de 2021. L'augment dels ingressos es deu essencialment a la pujada dels preus de les matèries primeres, les quals s'han plasmat en el producte acabat. Això ha compensat la caiguda dels lliuraments, els quals van cedir un 7% el 2022, fins als 8,3 milions de vehicles a tot el món.

En línia amb els resultats positius de la firma alemanya, el benefici operatiu va ascendir un 14,8% respecte a 2021, fins als 22.124 milions d'euros, situant el marge operatiu en el 8,1%. A més d'això i com a símptoma de la bona salut financera de la marca alemanya, la posició de liquiditat de la divisió d'automoció va tancar l'exercici en 43.000 milions d'euros.

Volkswagen creix en un entorn complex i anuncia noves inversions

Volkswagen ha aconseguit créixer en un exercici marcat per les complexitats macroeconòmiques. La pressió inflacionària i, sobretot, les successives pujades de tipus que s'han dut a terme i pràcticament tots els racons del món són els dos factors clau que han pressionat el negoci de l'empresa. A més d'això, l'automoció ha passat per un escenari complex, en el qual els problemes a la cadena de subministrament han alentit la producció de vehicles. Sigui com fos, Volkswagen ha aconseguit plasmar l'alça dels preus en el producte acabat, una cosa que ha compensat els elevats costos financers. D'aquesta forma, el fabricant alemany ha tancat l'exercici amb uns guanys lleugerament superiors a les aconseguides el 2021, fins als 14.867 milions d'euros.

Tal com apunta en els seus resultats, la firma germànica avança que el 2023 invertirà 180.000 milions d'euros en un període comprès fins a 2027, en el qual el 68% de la inversió total es destinarà a l'electrificació i la digitalització. És a dir, Volkswagen implementarà el seu negoci eficient, el qual resulta indispensable per a qualsevol marca automobilística, invertint 122.400 milions d'euros.

Del total de la inversió, més de 15.000 milions d'euros es destinaran a la construcció de gigafactorías dedicades a la producció de bateries. Aquesta àrea resulta familiar per a Espanya, ja que la marca alemanya va comprar el passat 9 de gener una parcel·la a Sagunto, València, per construir una d'aquestes gigafactorías. Aquesta operació va suposar un desemborsament de 63 milions d'euros. Malgrat això, la marca entén que és una inversió de cara a futur, i més veient que tot el negoci automobilístic s'està direccionant cap a l'electrificació.

Volkswagen espera "rendibilitats robustes" el 2023

Volkswagen preveu que el 20% dels lliuraments mundials el 2025 siguin de vehicles elèctrics. De cara a la companyia, el 2023 "serà l'any decisiu per a l'execució d'objectius estratègics i per accelerar el progrés", tal com apunta Oliver Blume, conseller delegat del grup Volkswagen. Malgrat que des de la cadena alemanya mantenen la confiança per al curs que entra, el director del grup financer de VW, Arno Antlitz, creu que el 2023 serà també un any difícil en vista de l'evolució econòmica, però espera generar rendibilitats robustes.

El nou curs vindrà marcat per la tensió inflacionària i, tal com han afermat els principals bancs centrals, per noves pujades de tipus donades a rebaixar la incessant inflació. A més d'això, el món mirarà a una possible recrudescència de la guerra d'Ucraïna, la qual s'ha erigit com el principal catalitzador dels problemes macroeconòmics, no només a Europa, sinó a tot el món. Malgrat això, des de la marca alemanya esperen mantenir el bon acompliment comercial i avançar en els objectius cap a l'electrificació.