Vodafone continua perdent usuaris a Espanya. La companyia britànica ha patit un descens de 50.625 línies mòbils el mes de febrer, segons les últimes dades publicades per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Encara que no és l'únic operador que perd en aquest segment, és amb diferència el que més línies mòbils ha reduït.

D'aquesta manera, les altres grans companyies de telecomuniaciones com Orange i Movistar (Telefónica), han vist reduït el seu nombre de línies mòbils en 11.278 i 1.948, respectivament. Només MásMóvil ha estat l'operador dins de les grans companyies del sector que ha registrat un saldo positiu en línies mòbils, guanyant-ne 3.363 en el mateix període.

Una situació que es dona per la pressió que exerceixen els OMV (operadors virtuals), liderats per Digi, en un mercat cada vegada més competitiu. Així, aquest tipus d'operadors van guanyar al febrer un total de 60.488 línies, segons les dades de la CNMC. Tot això en un context marcat per les pujades de preus al sector, implementades principalment per les grans firmes en algunes de les seves tarifes.

Amb aquest escenari, Vodafone continua sent la teleco pitjor aturada en un moment delicat per a la companyia. A les dimissions d'alguns dels seus màxims executius en els últims mesos, després de la fallida operació de fusió amb MásMóvil, se suma també el progressiu descens dels ingressos registrat en els últims mesos.

La carrera de les firmes low cost per continuar guanyant quota de merado i la fusió d'Orange i MásMóvil per crear l'operador més gran del país, suposen una pressió afegida per a Vodafone. Així mateix, recentment s'ha dit sobre la possible venda del negoci de la companyia britànica a Espanya, que ja hauria rebut ofertes de fons d'inversió per adquirir la firma, valorada en 4.000 milions de dòlars (uns 3.700 milions d'euros).

Pugen un 9,5% les portabilitats mòbils

Aquesta tendència entre les grans companyies del sector de les telecomunicacions es reflecteix en la pujada de les portabilitats mòbils registrades al febrer per la CNMC. D'aquesta manera, s'observa que aquestes van ascendir a 505.101 línies, la qual cosa suposa un increment del 9,5%.

En total, les línies de telefonia mòbil van sumar 11.519 noves línies, assolir els 57,8 milions, el que suposa un 3,1% més que l'any anterior. Els tres principals operadors (Movistar, Orange i Vodafone) van representar el 72% del total de línies mòbils del mercat. Quant a línies de fibra òptica fins a la llar, al febrer es van sumar 84.711 noves línies, fins a un total de 13,9 milions, de les quals 36,5 % són de Movistar (5,1 milions de línies).

En el còmput anual, les línies de fibra van augmentar en 1 milió de línies. Quant a la banda ampla, el febrer va tancar amb 50,06 milions de línies mòbils de veu, un 2,5 % més que el mateix mes de 2022. Això suposa que el 87% de les línies mòbils comptava ja, en aquesta data, amb accés a Internet. D'aquestes línies, el 34,76 % són de Movistar, el 23,1% d'Orange, el 19,04 % de MásMóvil, i el 17,61% de Vodafone.