El president de l'Automobile, Enrique Lacalle, ha xifrat en 360.000 els visitants que han assistit a l'edició 2023 del saló des de l'11 de maig fins aquest diumenge al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, un 20% més que en l'última edició de 2021. En declaracions als periodistes aquest diumenge per valorar l'edició 2023, ha assegurat que s'han superat les expectatives en nombre de vendes, visitants i marques en una edició "de rècords".

"En un any en què el món està complicat pel tema dels xips i els subministraments, aquí tot ha funcionat correctament", ha celebrat, i ha assenyalat textualment que en un any en què els salons tanquen, ells obren. Segons una enquesta realitzada durant el saló, el 50% dels visitants s'han decantat per vehicles elèctrics i híbrids, per la qual cosa Lacalle ha dit que això representa que el camí del sector va cap a "un món molt més sostenible".

"Top de marques"

Ha apuntat que treballaran perquè la pròxima edició, que se celebrarà el 2025 pel seu caràcter biennal, sigui "top de marques i per tornar a fer un nou rècord". En aquesta línia, ha assegurat que intentaran "anar al centenari" de marques respecte a les 31 que han estat presents en aquesta edició. En l'edició d'aquest any han estat presents 31 marques, mentre que el 2021, en plena pandèmia, van ser 22, un increment que s'ha degut, en part, a la important presència dels fabricants xinesos d'automòbils, que han mostrat vehicles "amb una estètica i uns preus interessants". "Els europeus s'han d'espavilar", ha considerat Lacalle. "Volem arribar al top" de marques, amb totes les que sigui possible mostrant els seus productes en el pròxim certamen el 2025, ha apuntat.

El lema del saló que avui tanca les portes era "Electritzant", i en el mateix s'ha mostrat l'oferta d'electrificació del sector, per la qual s'han decantat un 50 % dels visitants, segons una enquesta feta per Fira de Barcelona. Segons ha informat Fira de Barcelona en un comunicat, durant el saló un 36,2 % dels visitants ho ha fet amb la intenció d'adquirir un vehicle i, d'aquests, més de la meitat ha buscat un cotxe electrificat, un 34,9 % diu estar interessat en un cotxe híbrid o híbrid endollable, i el 17,1 %, un 100 % elèctric, mentre un 20,9 % s'inclina per un motor de gasolina.

"El camí està clar, el de la naturalesa, el medi ambient i la sostenibilitat", ha indicat el president del saló, que ha admès que algunes marques del sector continuen tenint problemes de subministrament de xips, però que en el certamen no s'ha notat. Automobile Barcelona, que va obrir les portes el passat dia 13 d'aquest mes al públic en general, està organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils (Anfac), i ha ocupat els pavellons 1 i 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, la plaça de l'Univers, així com l'avinguda Maria Cristina, l'entorn del carrer Rius i Taulet i la zona de la Font Màgica. Aquest saló és l'únic a Espanya que compta amb el reconeixement internacional de l'Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA)