El Grupo Afflelou va elevar les seves vendes un 6% al tancament del seu exercici fiscal 2022-2023, fins a assolir els 876,1 milions d'euros, amb una alça del 10,5% a Espanya. En concret, la cadena d'òptiques ha explicat que va registrar una evolució positiva a tots els mercats en els quals opera, amb un augment de dos punts a Espanya, on les "sòlides" vendes d'òptica s'han combinat amb el "ràpid" creixement en la venda d'audiòfons després del seu rellançament el 2021.
D'aquesta forma, les vendes a Espanya s'han elevat un 10,5% durant l'últim any fiscal, fins als 124,6 milions d'euros, amb uns "sòlids" resultats que reflecteixen un creixement del 12,7% en l'últim trimestre respecte al mateix període de l'exercici anterior. Per la seva part, les vendes a França van créixer un 5% durant l'últim any fiscal, fins a assolir els 622,5 milions d'euros, el que representa un increment del 13% en comparació amb els nivells anteriors a la pandèmia el 2019.
Vendes per àrees geogràfiques
A la resta de països en els quals està present es van elevar un 7,3%, fins als 59,5 milions d'euros. Les dues principals àrees geogràfiques en termes de xarxa de vendes, Bèlgica i Suïssa, van mostrar un fort exercici, encara que amb nivells lleugerament inferiors als de França i Espanya, a causa d'unes perspectives més baixes a Bèlgica fins a finals de 2022 i l'intens creixement registrat en èpoques passades a Suïssa.
En qualsevol cas, les vendes en altres països van créixer significativament, amb un increment continu de la xarxa portuguesa respecte a períodes anteriors de menor rendiment, mentre que l'Orient Mitjà i Magreb han anotat un creixement de dos dígits.
La cadena d'òptiques ha destacat que el rendiment general de la companyia durant l'últim exercici fiscal es va beneficiar del creixement de la xarxa al llarg de l'any. En conjunt, els ingressos van tenir un increment del 8,9% fins a assolir els 410,9 milions d'euros davant els 377,3 milions d'euros obtinguts l'any anterior, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat es va situar en els 114,4 milions d'euros, un 7% més que l'any anterior, el que representa una proporció del 13,1% de totes les vendes. Així mateix, la xarxa d'Alain Afflelou va sumar 45 centres durant l'any passat fiscal, fins a assolir les 1.418 botigues.
Reducció de botigues pròpies
D'altra banda, la companyia ha decidit reduir el nombre de les òptiques en propietat, limitant-les principalment a la regió de París i a òptiques que requereixen grans mitjans financers o que són importants per a la marca, com les flagship, per la qual cosa durant el passat exercici fiscal han reduït els centres propis, passant de 183 a 177.
Aquest pla es basa en l'objectiu a mitjà termini de mantenir la proporció d'espais en aquest règim entorn d'una desena part del nombre d'òptiques de la xarxa. D'altra banda, la proposta de rescindir els acords de franquícia amb els socis de l'ensenya "va per bon camí", la qual cosa permetrà a la companyia centrar-se en la seva marca històrica per a les seves dues àrees de negoci.
Expansió del grup
El president d'Afflelou, Anthony Afflelou, ha destacat que l'exercici fiscal ha estat "bastant sòlid per al grup, avalat pels plans d'expansió i un rendiment superior del negoci en la majoria de les àrees geogràfiques en les quals operem".