Tous prepara un canvi a la cúpula directiva que marcarà l'inici de la seva nova etapa. Carlos Soler-Duffo deixarà imminentment el càrrec de conseller delegat de la firma joiera amb seu a Manresa després de set anys al capdavant de la companyia.

El relleu, pactat de mutu acord, es produeix just després que la família Tous recuperés la plena propietat de l'empresa i en els primers compassos del seu ambiciós pla estratègic per a la pròxima dècada. Segons fonts de l'empresa consultades per ON Economia, Tous "agraeix" a l'executiu "el seu lideratge i visió estratègica". En aquest sentit, la firma celebra que durant el mandat de Carlos Soler-Duffo "s'ha impulsat la digitalització i, a la vegada, s'ha connectat amb nous públics".

La sortida de Soler-Duffo, avançada per La Vanguardia i que es farà oficial en les properes setmanes juntament amb el nom del seu substitut, no és un punt i final, sinó més aviat un punt d'inflexió. El seu mandat, iniciat el 2017, ha estat marcat per la gestió de la pandèmia, l'expansió internacional i la recent recomprar del 25% de les accions al fons d'inversió Partners Group, operació tancada el desembre de 2024 per una xifra superior als 200 milions d'euros. Aquesta mobilitat respon a la natural evolució de les companyies després de cicles de transformació i a la necessitat d'alinear el lideratge executiu amb les noves fases de propietat i estratègia.

Les últimes dades financeres, facilitades per la joiera catalana, serveixen com a colofó a la seva etapa. Tous va tancar l'exercici 2024 amb una facturació de 523 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 9,4% interanual. Tanmateix, el benefici net es va situar en 45 milions, un 10% menys que el 2023. En el seu moment, el directiu va atribuir aquest descens a l'"efecte divisa", assegurant que, descomptant aquest factor, el benefici hauria crescut un 5%. Més significatiu per a la salut de l'empresa és l'increment de l'EBITDA (benefici brut d'explotació), que va assolir els 114 milions d'euros, un 6,4% més en termes comparables.

Sota la seva direcció, Tous ha mantingut un ferm compromís amb la inversió, injectant 31 milions d'euros el 2024 en la remodelació de botigues, infraestructura logística i tecnologia. La xarxa de punts de venda supera ja les 600 botigues a 40 països. Un dels llegats més notables és la transformació digital. Les vendes online van créixer un 10% l'any passat i ja representen el 23,5% de la facturació total, consolidant un canal que s'ha convertit en estratègic i d'abast global.

Tot això emmarcat en el desplegament inicial del pla estratègic GEM (Creixement, Elevació i Mentalitat), que estableix les bases per als propers anys. L'objectiu és clar: elevar el valor de la marca i concentrar els esforços als mercats principals. El nou conseller delegat heretarà una companyia sòlida però amb reptes immediats. L'estratègia passa per una focalització a Espanya, Mèxic i els Estats Units, els seus tres mercats principals, on es considera que encara existeix un important recorregut de creixement. Paral·lelament, es buscarà una penetració més gran en països europeus veïns com França i Itàlia.

Una de les grans incògnites és la política aranzelària de l'administració de Donald Trump als Estats Units, el tercer mercat de Tous. Malgrat aquesta amenaça, des de la companyia han assegurat que mantindran la seva aposta i inversió en aquest país, crucial per a les seves ambicions globals. El successor de Soler-Duffo, per tant, no només haurà de gestionar l'operativa diària, sinó també pilotar aquesta etapa de propietat familiar plena, garantir l'execució del pla GEM i navegar en un complex panorama geopolític i econòmic internacional. La nova etapa a Tous comença amb els deures fets i els desafiaments sobre la taula.