Torrons Vicens ha arribat a un acord amb Duty Free per obrir córners de la marca a tots els aeroports espanyols. Després de l'obertura de botigues pròpies a l'Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, Adolfo Suárez Madrid-Barajas i a l'Aeroport de Tenerife, la firma lleidatana preveu créixer dins dels aeròdroms espanyols amb punts de venda de la mà de les botigues duty free. "Els establiments propis de la companyia aniran creixent al ritme que estem creixent en l'àmbit estatal, però ara també apostem pels córners a Espanya, i a la llarga també fora del país", assegura Ángel Velasco, CEO de Torrons Vicens, a ON ECONOMIA.

L'empresa familiar de tradició torronera compta actualment amb 56 botigues, totes pròpies, i estima acabar l'any amb més de seixanta. "Estem a punt d'obrir tres locals i la idea és continuar creixent com una taca d'oli", explica el directiu. "Estem presents a tots els supermercats del territori, l'estratègia de la firma és apostar pels fluxos del turisme i el client nacional", afegeix.

Torrons Vicens i les col·laboracions amb Donuts i Chupa-Chups

Recentment, Torrons Vicens ha tret una col·laboració amb Chupa-Chups, una varietat que fusiona el tradicional torró amb el caramel. "El nou producte conté praliné d'ametlla, nata i maduixa amb cruixent de Chupa-Chups i està recobert amb xocolata blanca. Cada any presentem una varietat innovadora i aquest any hem apostat per la de Chupa-Chups", assegura Velasco. El directiu argumenta que "nosaltres innovem amb productes per convertir el torró en unes postres com el que hem tret" i que l'objectiu és desestacionalitzar el torró per convertir-lo en unes postres els 365 de l'any". "Aquest llançament funcionarà per obrir portes i per arribar a nous mercats i en aquestes estem, la nostra funció és desestacionalitzar el torró tant per al client nacional com l'internacional.

L'any passat l'empresa catalana va fer el mateix amb Donuts amb la finalitat d'"innovar" per externalitzar el torró. Segons Ángel Velasco, el llançament del torró de Donuts "va ser un èxit i, sense cap mena de dubte, la novetat més venuda amb diferència". Venen ells a col·laborar o sou vosaltres els que us apropeu a les marques? "En el cas de Donuts han estat ells que han vingut, han pensat que som una marca innovadora i així ho hem fet". Per diferenciar-se de la resta de torrons creen motlles singulars, fusionen ambdós sabors i aposten per l'originalitat "que ens identifica".

"Hem convertit el torró en un souvenir gastronòmic"

Torrons Vicens compta amb unes 500 referències al mercat i la meitat de les vendes es duen a terme en botigues pròpies i l'altre 50% en grans superfícies. Respecte al canal digital, durant el pandèmic 2020 les vendes en línia "es van disparar", i en els anys 2021 i 2022 es van mantenir a un ritme "molt positiu". Quin és el vostre públic objectiu? "Hem convertit el torró en un souvenir gastronòmic, som líders en consumidors nacionals i hem creat un concepte de torró per als turistes, perquè la gent se l'emporti i se'l prengui tot l'any", defensa.

Més enllà de torrons, el negoci ven a través de Xocolata Jolonch més de 50 tipus de xocolates diferents, torrons sense sucre de Viar i massapans que procedeixen d'una companyia de Logronyo, entre d'altres. Preveieu alguna altra adquisició? "Estem oberts i atents a empreses que puguin completar la nostra gamma, com podria ser una galletera o alguna companyia productora de mel. No descartem res i sempre estem amb el radar posat", afirma el directiu.

El 100% de la producció es duu a terme a Espanya i Ángel Velasco descarta treballar fora del país. Respecte a l'estacionalitat, les vendes de Torrons Vicens entre els mesos de setembre i desembre suposen el 60% del total. L'any passat la firma preveia arribar als 60 milions d'euros de facturació, però va superar els 72 milions. "Amb el llançament del torró de Donuts vam superar totes les expectatives". I per a 2023? "L'objectiu és superar-lo i s'haurà d'anar veient, hem començat molt bé l'any".

Fusió de la innovació i la tradició

Respecte als objectius a curt i mitjà termini, més enllà d'incrementar vendes, des de Torrons Vicens preveuen continuar amb la innovació i la tradició, obrir noves botigues, ampliar la planta de producció per atendre les demandes dels consumidors i continuar creixent.

La firma lleidatana compta amb 350 persones en plantilla entre totes les empreses i per Nadal voreja els 600 treballadors. "Hem aconseguit desestacionalitzar el producte i gràcies a les botigues i el torró que venem tot l'any podem mantenir una plantilla mitjana del 50%". Us ha afectat la inflació? Velasco recorda que van pujar "molt" els costos energètics i els productes com el sucre i l'ametlla. "En una galeta de torró el consumidor ho ha notat amb entre 50 cèntims i un euro", acaba el directiu.