La cadena de telefonia mòbil The Phone House va anunciar aquesta setmana un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar 304 treballadors de 67 centres. Tanmateix, l'ERO s'ha reduït a "menys de 200", segons han informat a Europa Press fonts sindicals coneixedores de les converses.

La negociació de les condicions de l'ERO a The Phone House acabarà, en principi, aquest dijous, i en el punt actual de les converses la companyia ha posat sobre la taula una nova proposta econòmica, en concret, de 24 dies d'indemnització per any treballat fins a un màxim d'entre 13 o 14 mensualitats.

Reducció del nombre d'acomiadaments

Si bé això suposa una millora davant l'opció de 22 dies d'indemnització per any treballat fins a un màxim de 14 mensualitats o la de 23 dies amb un límit de 13 mensualitats que havia ofert l'empresa anteriorment, des del sindicat asseguren que el seu objectiu és elevar la proposta de la companyia, la qual consideren "insuficient", i reduir encara més el nombre d'acomiadaments. Així, la representació dels treballadors espera que l'empresa s'apropi a les condicions que va aplicar The Phone House a l'ERO de novembre de 2020 i que va afectar 435 persones. En aquesta ocasió l'acord es va tancar amb una indemnització de 30 dies per any de servei amb un límit de 17 mensualitats i un import màxim de 48.000 euros.

L'empresa atribueix l'ERO a causes "econòmiques i productives"

D'altra banda, en el marc de la reducció del nombre d'acomiadaments que hi ha sobre la taula en aquests moments, en el punt actual de la negociació es contempla que dels 67 centres de The Phone House a Espanya afectats (en els quals treballen 452 persones), sis botigues passin a ser franquícia (amb unes condicions millors que per a un interessat extern en franquiciar-se) i que 14 adoptin un pla de "continuïtat", que inclou una supervisió amb un responsable de l'empresa per intentar reflotar la seva situació. S'hi sumen les baixes voluntàries, si bé el número de les mateixes encara no ha estat definit.

En aquest punt de la negociació, la representació dels treballadors "agraeix l'esforç" de l'empresa, però "considera que no és suficient". Així mateix, les fonts consultades han indicat que la companyia s'ha compromès a "valorar si és possible algun esforç econòmic addicional". The Phone House atribueix l'ERO a causes econòmiques, organitzatives i productives i ha decidit aplicar-lo "després d'haver implementat mesures de reducció de costos i de reorganització d'equips interns" per millorar la seva eficiència.

En aquest context, l'empresa va destacar que aborda aquest procés de diàleg amb els sindicats amb una "disposició negociadora" per "salvaguardar els interessos" de l'equip humà de la companyia. The Phone House, que pertany a la companyia Dominion, va començar a operar el 1997 i compta amb més de 500 centres per tot Espanya en els quals treballen unes 2.000 persones.