En una aposta decidida pel contingut prèmium com a eix del seu negoci, Telefónica ha anunciat l'adjudicació provisional en exclusiva de tots els drets audiovisuals de les competicions de la Champions League per a l'Estat. Es tracta d'una operació de dimensions colossals, amb un desemborsament total de 1.464 milions d'euros que cobreix les quatre temporades del cicle comprès entre els anys 2027 i 2031. Aquest acord, comunicat formalment a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, representa molt més que una simple transacció comercial.

Suposa l'assegurança del que sens dubte es considera l'actiu més valuós per a la fidelització de clients en el sector de les telecomunicacions: el futbol d'elit europeu. La companyia dirigida per Marc Murtra s'ha assegurat un catàleg complet que abasta des del màxim exponent del futbol de clubs fins a les competicions amb major projecció de futur. El paquet inclou la Lliga de Campions, sense cap mena de dubte la competició més prestigiosa i seguida a escala global; la Lliga Europa, la segona competició continental; la recent, però ja consolidada Conference League; la Youth League, on s'albiren les futures promeses del futbol; i la Supercopa d'Europa, l'enfrontament estel·lar que tanca la temporada continental.

Una inversió sense precedents

La xifra global de 1.464 milions d'euros es desglossa en un compromís de 366 milions per cada temporada del cicle. Aquest desemborsament reflecteix no només el valor creixent dels drets esportius, sinó la voluntat explícita de Telefónica per blindar-se davant l'encarida competència en el sector. L'adjudicació, encara provisional, està subjecta únicament a la signatura definitiva del contracte amb la UEFA, un tràmit que la companyia confia a tancar en els pròxims dies.

La decisió de Telefónica té implicacions que transcendeixen el terreny esportiu per endinsar-se en l'estratègia de negoci. En un mercat audiovisual cada cop més fragmentat, la possessió d'aquesta exclusivitat situa Movistar+ en una posició de privilegi impossible de superar pels seus competidors. El futbol europeu es converteix així en l'argument definitiu per a la captació i retenció de clients.

D'altra banda, aquest moviment produeix un desequilibri competitiu notable, deixant fora de joc la resta d'operadores i plataformes de streaming que haguessin pogut aspirar a aquests drets. La jugada consolida Movistar+ com a destinació única i insubstituïble per als milions d'aficionats al futbol a l'Estat. Com assenyala la mateixa companyia en el seu comunicat, "l'adquisició directa d'aquest contingut prèmium permetrà a Telefónica continuar dissenyant i comercialitzant els seus canals i continguts amb el millor futbol europeu".

Aquesta llibertat absoluta per crear ofertes i paquets al voltant d'un actiu tan valuós representa un avantatge estratègic difícil de contrarestar. El veritable impacte d'aquesta operació es començarà a percebre a mesura que Telefónica defineixi els seus models de comercialització, en un context en què les elevades inversions en drets solen acabar reflectint-se en les tarifes finals per als consumidors. El que avui és una notícia corporativa, demà serà un element clau en la guerra per les llars dels ciutadans de l'Estat.