Tatxo Benet ha liquidat Mediaurban, una filial de Mediapro que va crear fa deu anys amb Jaume Roures per dedicar-se a activitats tecnològiques i urbanístiques i que va entrar en la promoció d’habitatge social.
Si es repassen les hemeroteques, Mediaurban apareix mencionada pels mitjans en dos projectes de l’anterior govern municipal d’Ada Colau relacionats amb habitatge. El 2019, amb el concurs públic per la construcció de 47 pisos de lloguer social a l'antiga fàbrica de gel La Siberia del barri del Poblenou. I el 2021, en l’acord a diverses bandes per adquirir el Gimnàs Social Sant Pau, al Raval, en el qual a més de mantenir aquesta instal·lació esportiva es promou habitatge social.
Després del cessament de Roures com a copresident de Mediapro a finals de 2023, aquest va continuar involucrat en projectes d’habitatge social a títol personal, mentre que Benet, ja com a president en solitari de Mediapro, es va centrar en el negoci audiovisual. La liquidació de Mediaurban estava cantada.
En l’exercici de 2022, Mediaurban va ingressar prop d’un milió d’euros i en va guanyar més de 235.000, però un any després ja va tancar sense ingressos i amb unes pèrdues de 63.000 euros. El patrimoni net de l’empresa ja estava en negatiu en aquests dos exercicis. Finalment, Tatxo Benet, que en va ser l’últim administrador, ha optat per la liquidació i extinció, segons acaba de publicar el butlletí del Registre Mercantil.
Durant anys, al capdavant de Mediaurban hi havia la reconeguda arquitecta i urbanista Maria Sisternas, que en va ser la primera executiva des de 2015 a novembre de 2022, quan el govern de Pere Aragonès la va fitxar com a directora general de l’Incasòl.
Sisternas va sortir de l’Incàsol el juliol de l’any passat i, des d’abril d’aquest 2025, exerceix de coordinadora de Transició Ecològica i Àrea Urbana de l’Ajuntament de Girona, encapçalat per Lluís Salellas, de la CUP. Amb anterioritat, havia estat directora de projectes d’Habitat Urbà de l’Ajuntament de Barcelona en l’etapa de l’alcalde Xavier Trias.
Mediaurban va néixer el 2015, dins de Mediapro, per impactar en l’urbanisme. En la seva pàgina de Linkedin encara es pot llegir que “és un nou concepte d’empresa des de la qual dissenyem estratègies de gran impacte urbà. Som l’agència de creació de continguts urbans del grup Mediapro, que ofereix serveis en els camps de les smart cities, estratègia urbana, city branding i experiència digital. [...] Treballem per convertir les ciutats en centres motors de transformació digital, catalitzadors de l’economia local, creant ocupació i dissenyant espais urbans vibrants”.
Fins a finals de 2023, Tatxo Benet i Jaume Roures apareixien junts en més de seixanta societats ja sigui com a consellers, administradors –com és el cas de Mediaurban– o apoderats. Si bé la majoria d'aquestes empreses eren del grup Madiapro, Roures i Benet també participen conjuntament, a títol individual i al marge de l'esmentat grup, en altres negocis de mitjans de comunicació, editorials i, fins i tot, de restauració.