El grup suec Essity invertirà 33 milions d'euros en la seva planta de Puigpelat (Tarragona) per posar en marxa una nova línia de productes d'higiene íntima, de la marca Tena. Amb aquest projecte, el grup suec reforça el pes de Tarragona, ja que l'any passat ja va obrir una nova línia de productes per a la producció de bolquers per a les persones grans en la mateixa planta, amb una inversió de 24 milions i la creació de 30 llocs de treball.
La nova inversió preveu ser operativa en l'últim trimestre de l'any i tindrà una capacitat de producció d'aproximadament 1,5 milions de productes diaris, també destinats a la higiene femenina i la incontinència, com compreses per a la incontinència, que inicialment es vendran al mercat espanyol. A més, a partir de 2026, està previst ampliar la distribució internacional, sota la marca Cançó de Bressol, a França, i amb la marca Nuvenia, a Itàlia.
L'expansió de la producció en l'àrea de cura personal s'emmarca en un context de creixent demanda a Espanya. S'estima que el mercat de productes d'higiene femenina creixerà a una taxa anual del 2,5% seguint la tendència dels últims anys.
La nova línia incorpora tecnologia capdavantera i materials innovadors, sent la primera de la companyia del grup en fabricar, simultàniament, productes d'higiene femenina i incontinència; la qual cosa suposa una millora en eficiència operativa i un avantatge productiu que dona resposta a ambdues categories.
El posicionament global de la planta de Puigpelat dins de la multinacional sueca ve reforçat pel fet que també assumeix part de la producció de paper tissú per a la marca local Colhogar, de paper de cuina i lavabo.
A Espanya, Essity ocupa més de 1.800 persones, de les quals, més de 750, a Catalunya. Compta també amb centres productius a Allo (Navarra) i Telde (Gran Canària) i amb un hub logístic a Barcelona, en el qual treballen més de 200 professionals.
Sostenibilitat
En la planta de Tarragona, Essity ha destinat en els últims cinc anys al voltant de 5 milions d'euros per reduir el consum energètic, millorar la gestió de residus i disminuir el consum d'aigua de la planta. En aquest sentit, es pot ressaltar que la nova línia de producció d'higiene femenina permeti reduir un 4% les emissions de carboni, mitjançant l'ús de materials més sostenibles i la racionalització de processos.
Globalment, la multinacional és present a 150 països sota les principals marques Tena i Tork. A més, fabrica i distribueix marques locals com Colhogar, Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosaltres, Saba, Tempo, TOM Organic i Zewa. El 2024, Essity va tenir vendes de superioes a 13.000 milions d'euros i va ocupar 36.000 persones.