Seat continua fent passos endavant al camí que el portarà a produir cotxes elèctrics a Martorell (Barcelona) a partir de 2026 amb l'acoblament de sistemes de bateries en presèrie i la fabricació de les primeres peces de carrosseria a la premsa ideada per als nous models. Així, la companyia ja ha començat a acoblar els primers sistemes de bateries dins la seva nova planta de Martorell, així com la producció en presèrie de les peces de les carrosseries a la nova premsa PXL per als dos models elèctrics que es fabricaran a partir de l'any que ve.

D'aquesta manera, la companyia es prepara per a l'inici de la producció en sèrie de la família de cotxes elèctrics urbans del Brand Group Core el 2026, començant pel Cupra Raval, amb l'objectiu de "liderar l'electromobilitat a la península Ibèrica". Com a pas previ a la producció en sèrie, l'ensamblat d'aquests sistemes de bateries a la nova planta permeten testejar les instal·lacions, els processos i els productes "per garantir l'èxit" en el llançament dels nous models elèctrics.

La nova instal·lació tindrà capacitat per a 300.000 bateries anuals

Aquest objectiu s'ha aconseguit un any i mig després de l'inici de les obres de la planta d'acoblament de bateries, que una vegada finalitzada, comptarà amb processos completament robotitzats i un total de 500 professionals.

Amb una inversió de 300 milions d'euros i una superfície de 64.000 metres quadrats, la nova instal·lació tindrà una capacitat màxima de 300.000 bateries anuals, que proveirà els vehicles urbans elèctrics del Brand Group Core produïts a Martorell: el Cupra Raval i la versió de producció en sèrie del Volkswagen ID.2all.

Aquesta instal·lació, ja en funcionament des de 2024, està dissenyada per "optimitzar" la producció, permet fabricar peces de gran mida amb una eficiència superior: assoleix els 15 cops per minut i una capacitat d'estampació de fins a quatre milions de peces cada any.

"Aquest any és decisiu"

El conseller delegat interí de Seat i Cupra i vicepresident executiu de producció i logística de Seat, Markus Haupt, ha destacat que aquest any és "decisiu" i ha reiterat la voluntat de la companyia de "liderar l'electromobilitat a la península Ibèrica". L'ensamblat de sistemes de bateries, com a pas previ a la producció en sèrie, permet a Seat testejar les instal·lacions, els processos i els productes abans del llançament dels nous models elèctrics. La companyia ha fet valdre que s'estan duent a terme aquestes proves menys d'un any i mig després de l'inici de les obres de la planta d'acoblament de bateries, i mentre s'ultimen els treballs d'instal·lació de la maquinària necessària per a la producció en sèrie.

En paral·lel, s'està construint un pont de 600 metres de longitud per transportar les bateries de forma automatitzada des de la planta d'acoblament fins al taller de muntatge, de manera que es podrà garantir un subministrament continu i coordinat amb la producció.