El conseller delegat interí de Seat i Cupra, Markus Haupt, ha defensat aquest dimecres "un entorn d'ajuda a l'empresa" per continuar creixent i continuar desenvolupant talent davant els "avantatges" que tenen els fabricants xinesos d'automòbils. Markus ha fet aquestes declaracions al fòrum Forbes Catalonia Economic Summit, que se celebra en el Gran Teatre del Liceu de Barcelona. "Ells tenen uns avantatges que nosaltres no tenim", ha dit el directiu en al·lusió al grau de competitivitat que presenten els productors xinesos d'automòbils, per la qual cosa ha advocat per propiciar "un entorn d'ajuda a l'empresa" a Espanya i a Europa.
Amb tot, Haupt ha deixat clar que Seat està en contra de "els aranzels i del proteccionisme", i ha defensat el "lliure comerç" perquè les marques competeixin entre si. En aquesta línia, ha opinat que els aranzels estan fent que la indústria automobilística vagi "cap enrere", ja que aquesta càrrega fiscal suposa "un gran problema". En particular, Haupt ha reiterat que els aranzels europeus al Cupra Tavascan, que es produeix a la Xina, estan "impactant fortament" en la filial espanyola del grup Volkswagen, i ha recordat que segueixen "en converses" amb la UE per intentar trobar una solució.
"Ens costa entendre com un fabricant 100% europeu és penalitzat amb més aranzels" per produir a la Xina que un d'un altre país -en una referència velada als Tesla que també es fabriquen a la Xina i tenen un aranzel inferior al cotxe de Cupra) ha precisat Haupt. Haupt ha ressaltat el pes que té Seat sobre l'ocupació -14.000 llocs de treball directes i uns 100.000 d'indirectes- i el PIB espanyol -1%, aproximadament-, i ha reivindicat la inversió de 3.000 milions que estan desenvolupant el grup per electrificar Seat i perquè la planta de Martorell (Barcelona) comenci a fabricar vehicles elèctrics el 2026.
Ha lamentat la "lentitud" en la implantació del vehicle elèctric a Espanya, encara que ha deixat clar que Seat no imagina cap altre futur per a l'automoció que l'electrificació, per la qual cosa ha fet una crida a continuar incentivant la compra d'aquest tipus de vehicles i a continuar accelerant la implantació de carregadors.
Automoció
Seat demana ajuts públics per competir amb els cotxes xinesos
Markus Haupt assenyala que els cotxes xinesos "tenen avantatges que nosaltres no tenim"

- ON ECONOMIA
- Madrid. Dimecres, 11 de juny de 2025. 12:42
- Temps de lectura: 1 minut