El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha qualificat d’“autèntica presa de pèl als accionistes de Banc Sabadell, autèntic despropòsit, autèntica desraó” l’autorització per part de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) de l’opa hostil llançada pel BBVA. Sánchez Llibre subratlla que equival a “voler comprar duros a quatre pessetes”.
En declaracions als periodistes, Sánchez Llibre va rebutjar l'oferta per “una prima de risc negativa al voltant del 8%" i perquè "el valor de mercat de les accions de Banc Sabadell està entre el 30% i el 40% per sobre de l'oferta” que ha proposat el BBVA.
En aquest sentit, ha recordat els seus anteriors plantejaments i les limitacions imposades pel govern espanyol per donar per “totalment amortitzada” l’opa. I ha lamentat que es pretengui fer “combregar amb rodes de molí” als accionistes del Sabadell.
Per la seva banda, el president de Pimec, Antoni Cañete, ha apel·lat a la “consciència” dels accionistes de Banc Sabadell que també són empresaris perquè s'oposin a l'opa. Ha recordat que ja s’han vist les “conseqüències negatives” d’aquestes operacions i, com a exemple, ha posat l’absorció de la desapareguda Catalunya Caixa per part de BBVA.
En la seva crida als empresaris que són accionistes del Sabadell, Cañete ha indicat que “pot passar que algú tingui un benefici per a les seves accions, però quan hagi de demanar un crèdit es trobi amb dificultats”.
Tant Sánchez Llibre com Ceñete s’ha reunit aquest divendres, per separat, amb el ministre d’Economia, Carlos Cuerpo.
Els minoritaris, en contra
L'Associació d'Accionistes Minoritaris de Banc Sabadell ha apuntat aquest divendres que l'oferta del BBVA que consta en el full de l'opa és "ofensiva" perquè implica que volen aconseguir el control del banc "a preu de rebaixes".
En un comunicat, l'associació presidida per Jordi Casas ha subratllat que el BBVA no ha millorat la seva oferta inicial: “Suposa pagar al voltant d'un 10% menys del valor de mercat de les accions a la borsa, un intent evident de comprar barat”.
Els minoritaris del Sabadell adverteixen que BBVA "vol entrar per la porta del darrere" al banc, “conscient que no arribarà al 50% del capital”, de manera que “aspira a controlar el banc sense comptar amb la meitat dels seus accionistes”.
L'associació manté la tesi que l'opa “destrueix valor per als accionistes minoritaris, que ja es beneficien del creixement i dels dividends del Sabadell en solitari”.