La profunda transformació duta a terme pel Banc Sabadell fa dos anys en banca de particulars va donant els seus fruits. El banc capta ja un 55% de clients a través dels canals digitals, quan el 2021 l'esmentada captació era residual i gairebé inexistent. El resultat ha arribat després que en els últims mesos, l'entitat hagi reduït la seva oferta de comptes i hagi prioritzat la captació digital, una estratègia que li ha funcionat i que ara potenciarà.

En concret, el Sabadell retirarà del seu aparador dijous vinent 26 d'octubre el seu actual 'Compte Online', que funciona com un compte nòmina a través del qual el banc paga un 2,5% TAE a saldos màxim de 30.000 euros durant el primer any i 200 euros en efectiu a aquells que a més domiciliïn la seva nòmina. Però només un dia després, el divendres 27, llançarà al mercat la seva nova 'Compte Online' que pagarà per tota la vida un interès del 2% fins a 20.000 euros de saldo sense necessitat que el client domiciliï la seva nòmina ni estigui vinculat. Encara que si domicilia els seus rebuts de llum, aigua, internet... es pot beneficiar d'una devolució del 3%.

El banc català s'ho fia tot a la captació digital, doncs, encara que el 55% dels seus nous clients (més de la meitat) entra ja per aquesta via, el banc que presideix Josep Oliu espera "accelerar aquest creixement als pròxims exercicis", segons declarava en una presentació aquest dilluns el conseller delegat, César González-Bueno, que precisament va ser l'impulsor del tan conegut 'Compte Taronja' d'ING quan va dirigir el banc fa més d'una dècada.

D'aquesta manera, l'oferta de comptes corrents de l'entitat es redueix a dos: el 'Compte Sabadell' que és el que es contracta en oficines físiques i el nou 'Compte Online', que es contracta digitalment. "Totes les altres han quedat sota l'empara del Compte Sabadell, que per a la majoria dels clients són gratuïtes", comentava el CEO.

A part d'aquestes dues, l'entitat ofereix la Key Acount per a clients estrangers i el Compte de Pagament Bàsic. Si bé, durant l'últim any s'han quedat pel camí altres com el Compte Expansió Sabadell, el Compte Mi Familia o el Compte Avanza. "Sobre aquesta oferta es consolidarà la nova estratègia de banca de particulars del banc, que ha realitzat una transformació radical d'aquest segment en els últims dos anys", indicava el banquer.

El Sabadell ha estat dels últims bancs en apostar per la captació digital de clients, mentre que BBVA va ser pioner. El banc que presideix Carlos Torres, de fet, va captar més d'un milió de clients a Espanya el passat 2022 i una mica més la meitat (uns 521.802) van ser a través el web o el mòbil. BBVA és l'únic banc que dona xifres de captació de clientes tan detallades.

El que dirigeix González-Bueno no ha volgut revelar quants nous clients volen captar amb aquest nou compte. El CEO del Sabadell reconeix que "internament l'objectiu existeix, però la qüestió és que això no sigui el que els esclavitzi". L'executiu també defensava que aquest compte "compara bé amb una altra oferta de dipòsits" que hi ha al mercat.

I és que precisament aquest dilluns, Evo Banco va millorar el seu compte remunerat amb què pagarà ara un 2,85% TAE sense condicions. I aquest compte, juntament amb la de N26 (que remunera un 2,26% TAE) són les úniques en les quals no es demana vinculació. A favor del Sabadell, és que la seva serà "indefinida" mentre que la dels competidors tenen terminis, presumia el banquer.

El Sabadell transforma tots els productes

El Sabadell no només ha transformat la seva oferta de comptes, des que el banc va posar en marxa el pla estratègic 2021-2023 i va iniciar el seu procés d'onboarding digital ha fet un gir a gairebé tota la seva oferta de productes. En aquest context, ha aconseguit, per exemple, que els nous clients particulars puguin donar-se d'alta amb el seu mòbil en menys de 10 minuts, sol·licitar una targeta o contractar crèdits o hipoteques pels canals remots.

La contractació d'hipoteques a distància serà un altre dels focus del banc ara. Ja el 2022, el Sabadell va iniciar un nou model de venda online a través d'especialistes hipotecaris, amb un total de 220 gestors a la xarxa d'oficines i 40 especialistes remots que li ha permès elevar del 0% al 42% la contractació d'hipoteques online.

El banc també ha llançat eines que faciliten la contractació de crèdits hipotecaris en remot, com el simulador online i el portal hipotecari, que ofereixen una primera oferta de referència (quotes, terminis, aportació inicial, etc.) per a la contractació de la hipoteca i l'aprovació de la mateixa sense haver de desplaçar-se a l'oficina. Però el banc vol millorar les seves xifres de contractació digital i, com va avançar aquest mitjà, ha plantejat que 156 dels 240 encarregats de la gestió d'hipoteques en oficines, realitzin ara aquesta mateixa funció en remot i surtin de les sucursals. La seva intenció és que treballin des del domicili o des de centres especialitzats per centralitzar el negoci i impulsar les vendes ja el 2024.