Ryanair segueix en el seu tretze i defensa la seva política d'equipatge: el passatger podrà viatjar amb una motxilla gratis sempre que aquesta càpiga sota del seient. I els qui decideixin portar una maleta de mà o facturar, hauran de pagar. Tanmateix, l'aerolínia acaba de fer una alegria als seus clients en comunicar-los que aquesta motxilla gratis, podrà ser més gran.

Les dimensions que actualment permet Ryanair per pujar a bord amb una motxilla gratuïta són 40 x 20 x 25 centímetres, però la companyia aèria aviat permetrà que aquesta motxilla sigui una mica major, de 40 x 20 x 30 centímetres. Quant al volum, passarà d'una capacitat de 20 litres a una de 24 litres, segons han confirmat On Economia.

Aquesta mesura, explica la low cost, forma part de l'acord de les aerolínies europees per adoptar una nova mida mínima per a l'equipatge de mà, que serà més gran que el permès en la nova norma de la Unió Europea (encara pendent d'aprovació) i assoleix els 40 x 15 x 30. Tanmateix, Ryanair aclareix que el canvi no és immediat.

La companyia aèria necessita unes setmanes per canviar els mesuradors de mida dels aeroports. Es tracta de les capses de cartró que hi ha a les portes d'embarcament i on el personal de terra comprova si aquestes motxilles compleixen les mesures establertes per Ryanair. Si no és el cas, l'aerolínia imposa una multa al passatger d'uns 60 euros.

Ryanair, l'aerolínia més dura amb l'equipatge

Ryanair és l'aerolínia que més passatgers mou a Europa. El seu últim any fiscal, que va acabar a l'abril, va transportar a 200 milions de persones, una xifra mai abans assolida per una altra companyia aèria. Només a Espanya va transportar més de 60 milions de passatgers, sent aquest un dels seus millors països després d'Itàlia i França.

La seva posició i quota de mercat ha fet l'aerolínia tingui una posició dominant al mercat, i hagi estat més estricta que altres competidores amb l'equipatge que els passatgers poden pujar a bord. Tant és així que el Govern espanyol fins i tot li va sancionar amb més de 100 milions d'euros per això, encara que l'ha recorregut i pot ser que mai hagi de pagar la multa.

El seu CEO defensa que la seva política d'equipatge és el que els permet mantenir tarifes baixes i vendre vols barats. En un encontre amb premsa aquesta setmana, Michael O'Lear ha assegurat que la seva política d'equipatge no respon a un desig de l'aerolínia d'obtenir ingressos extra, sinó a una estratègia d'eficiència. "No vull cap diner de les maletes. Prefereixo que els passatgers volin sense maletes".

El directiu ha explicat que per a l'aerolínia, operar vols amb menys equipatge suposa una reducció significativa de costos. "Amb menys maletes, el cost d'operar un vol és més baix, la qual cosa es tradueix en bitllets més barats." El conseller delegat assenyalava que el pes addicional de l'equipatge i el treball extra que implica transportar equipatge de cabina "costa diners". Principalment, perquè l'avió pesa més i consumeix més combustible.

Malgrat això, Ryanair s'adaptarà ara a altres aerolínies europees i permetrà als seus passatgers volar amb una motxilla una mica més gran, de 40 x 15 x 30 cm.