La consultora de comunicació Roman ha anunciat aquest dilluns la compra de Villafañe & Asociados Consultores (VA&C), agència especialitzada en la reputació corporativa. El seu director general, Sebastián Cebrián, s'incorporarà al comitè de direcció de Roman i assumirà la direcció de Reputation Research & Analytics de Roman.
L'agència ha destacat que VA&C és "pionera en la gestió de la reputació corporativa amb KPI de negoci, que va introduir a Espanya i Llatinoamèrica el concepte de reputació corporativa fins a convertir-se en un referent en el mesurament, avaluació i gestió integral de la mateixa i dels seus principals intangibles". L'objectiu fundacional de Villafañe, nascuda fa 25 anys, és "desenvolupar metodologies pròpies basades en la investigació per millorar la confiança i la competitivitat d'empreses i institucions", tant a nivell espanyol com internacional.
La consultora ha desenvolupat models de mesurament basats en la transferència reputacional del lideratge, integració dels criteris ESG en els quadres de comandament, optimització del govern corporatiu, diagnòstics reputacionals, de percepció de marca i cultura corporativa, models de relacionamient amb els grups d'interès, mesurament i quantificació de riscos reputacionals o reconeixement de les bones pràctiques.
"És un privilegi poder comptar amb el talent dels professionals de Villafañe al nostre equip. En el context actual de percepcions, fake news i irrupció de la IA, la reputació és, més que mai, un actiu estratègic a preservar. Per això, els mesuraments i evidències són imprescindibles per a la presa de decisions", assegura Silvia Alsina, presidenta de Roman.