Aquest dimarts, la Secció Sindical de Solidaritat a Glovo Spain Platform S.L. ha presentat una denúncia davant de la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) a Madrid pel "maltractament sistemàtic i les condicions inacceptables" que pateixen els repartidors de la plataforma de delivery barcelonina. En concret, aquesta denúncia busca que Glovo assumeixi una "responsabilitat real" davant els seus treballadors i la societat, ja que exigeixen davant Inspecció de Treball que actuï amb "màxima contundència" per regularitzar la seva situació com a treballadors, segons han informat en un comunicat.

Els repartidors de la plataforma han denunciat que després de setmanes de "diàleg estèril" amb l'empresa, han d'alçar la seva veu perquè Glovo ha incomplert els contractes i les promeses de flexibilitat horària. Així, els repartidors lamenten que la companyia barcelonina fundada per Òscar Pierre va prometre flexibilitat per conciliar la vida laboral, però denuncien que els canvien els horaris a últim moment, unilateralment i sense avís, sumint-los en la incertesa.

Incompliments laborals

A més, denuncien que juguen amb els seus salaris, ocultant "informes vitals" com l'historial de comandes fetes i les propines, impedint-los verificar la seva feina, a la qual cosa se sumen incompliments en les altes de Seguretat Social i càlculs de quilometratge "confusos" que sempre els perjudiquen, jugant així amb el seu "dret a una remuneració digna".

D'altra banda, des del sindicat denuncien els riscos de la seva salut que són "ignorats", ja que els han enviat els "mínims" EPI d'estiu, incomplint així "l'obligació" de protegir-los. "Nosaltres, que pedalem quilòmetres a altes temperatures, estem exposats a condicions climàtiques extremes, sense protecció ni descansos," reiteren.

El delegat sindical Gonzalo Medina ha denunciat la "falta de transparència, tracte desigual i incompliment de promeses de Glovo que xoquen frontalment amb els mateixos principis que diu defensar". "Instem Glovo a assumir les seves obligacions legals i a restablir un entorn laboral just. És inacceptable que segueixin amb l'excusa que els maltractaments que patim són producte de "desafiaments en la implementació del nou model" quan han tingut temps per preveure i gestionar aquestes situacions. No podem permetre que es continuï jugant amb la dignitat i l'aliment de milers de famílies. Som maltractats sistemàticament i això ha de parar", ha conclòs.

Contractació dels repartidors

A començaments de juliol, Glovo va formalitzar la contractació d'una part dels seus repartidors, atenent les sentències judicials sobre falses contractacions d'autònoms. Ja al juny, després d'enviar la proposta per formalitzar la contractació als 34.000 repartidors autònoms que la companyia té a Espanya, es van realitzar 14.000 contractes.

El canvi de model laboral, que Glovo va anunciar el mes de desembre passat, no implica canvi de les condicions laborals. Quan va avançar la seva intenció de modificar el seu model, Glovo va recalcar que la nova manera d'operar no afectarà la disponibilitat dels repartidors, que faran lliuraments "en qualsevol moment del dia". Per la qual cosa, aquells repartidors que van acceptar la contractació, continuen operant de la "forma habitual" a les més de 900 ciutats en les quals ja estaven repartint.