Renfe ha adjudicat a Siemens, Alstom i CAF diversos contractes per al manteniment durant tres anys de trens de rodalies i mitjana distància per un import conjunt de 266 milions d'euros, segons el resultat de la licitació pública consultat per Europa Press.

El volum total de la flota incorporada en aquests contractes ascendeix a 372 vehicles autopropulsats elèctrics i, si s'executen totes les pròrrogues previstes per dos anys més, l'import global dels contractes assolirà els 433 milions d'euros (IVA inclòs).

La licitació s'ha estructurat en set lots que agrupen diferents models de trens i territoris on presten servei, que han estat adjudicats a les empreses de manteniment constituïdes en consorci entre el fabricant de trens i Renfe, en funció de l'empresa que va fabricar el tren en el seu moment.

D'aquesta manera, Nertus (51% de Siemens i 49% de Renfe) es farà càrrec del manteniment de 75 vehicles autopropulsats elèctrics de la sèrie 447, que són trens de rodalies que van fabricar Bombardier (ara Alstom), CAF i Siemens, a la base de manteniment de Cornellà (Barcelona) i per 59 milions d'euros.

L'empresa Irvia (51% Alstom i 49% Renfe) assumirà el manteniment d'altres 40 vehicles d'aquesta mateixa sèrie 447, però a la base de Montcada i Mataró (Barcelona), on també mantindrà 47 unitats de la sèrie 465 (el model Civia de rodalies), per 64 milions d'euros.

Aquesta societat també es farà càrrec de mantenir 6 vehicles autopropulsats elèctrics de la sèrie 450 i 12 de la sèrie 451, ambdós rodalies de dos pisos d'Alstom, a la base de Vilanova i la Geltrú i per 9 milions d'euros.

L'últim dels contractes que es durà a terme a Barcelona l'executarà Btren (51% d'Alstom i 49% de Renfe), en aquest cas de 14 vehicles autopropulsats elèctrics de la sèrie 470 (trens antics de mitjana distància fabricats entre 1974 i 1985 que es van remodelar a partir de 1993), per 7,5 milions d'euros.

A Madrid, concretament a la base d'Atocha, l'empresa Actren (51% de CAF i un 49% de Renfe) mantindrà 82 Civia de rodalies (sèrie 465) per 44,5 milions, així com 18 vehicles més de mitjana distància de la sèrie 449 a Fuencarral i per 14,2 milions d'euros

Finalment, a les bases de Móstoles i Humanes, una UTE d'Actren i Btren s'ocuparan de 78 vehicles autopropulsats elèctrics de la sèrie 446 (rodalies) per 68 milions d'euros.