La farmacèutica Reig Jofre ha tancat el primer trimestre amb un resultat consolidat de 3,26 milions d'euros, davant dels 3,82 milions del primer trimestre del 2023, un 15% menys, afectat per un "impacte temporal" associat a la seva participada Syna Therapeutics. L'empresa ha detallat que el resultat per la posada en equivalència de l'aliança d'empreses de biofarmacèutics Syna Therapeutics, constituïda el 2018 al 50% per LeanBio i Reig Jofre, incorporava el 2023 l'ingrés pel desenvolupament d'un de biosimilar, que no es repeteix en el primer trimestre del 2024.

El creixement consolidat excloent aquest impacte se situa en el 32%, segons els documents enviats per la firma a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), mentre que el resultat operatiu (ebitda) creix un 11%, fins a 10,3 milions, amb augment de la rendibilitat principalment en el negoci de productes per a la cura i el benestar de les persones, que el grup fabrica i comercialitza amb la marca Forte Pharma.

Entre gener i març d'aquest any, la companyia va tancar el període amb uns ingressos de 86,4 milions d'euros, un 10% més que un any enrere. En la seva informació, Reig Jofre ha concretat que "l'augment constant de la demanda d'antibiòtics fins i tot assolir els nivells precovid, l'expansió internacional, el sòlid avanç del negoci osteoarticular i el creixement de la marca Forté Pharma han propiciat el creixement en vendes a doble dígit". La divisió de Specialty Pharmacare, centrada al producte metge de recepta aconsegueix el creixement més important en ingressos, un 26% més. La divisió de més pes en vendes, Pharmaceutical Technologies, dedicada a productes injectables i antibiòtics, aconsegueix un creixement del 6%, seguit de Consumer Healthcare, la divisió de productes de consum, que aporta el 24% de les vendes del grup.

La divisió de productes injectable i antibiòtics, que suposa en 42% de les vendes totals del trimestre, està centrada en producte d'ús hospitalari, i ha realitzat el 60% de les seves vendes fora d'Espanya. Durant el primer trimestre de 2024, el creixement el va impulsar el mercat europeu (23%), seguit de l'asiàtic (7%). També s'ha vist positivament impactada pel continu augment de la demanda mundial d'antibiòtics, que encara no ha recuperat els nivells precovid. Fabricats en la planta de Reig Jofre a Toledo, aquests productes creixen un 16%.

Així mateix, el grup ha detallat que el 55% dels ingressos del primer trimestre de 2024, s'obté als mercats internacionals. D'aquest volum de venda fora d'Espanya, aproximadament el 57% (49 milions) prové dels països en els quals Reig Jofre té presència amb equips propis, i la resta mitjançant acords de distribució, llicència o fabricació CMO.

Previsions per al 2024

L'empresa ha anticipat que el 2024 experimentarà un creixement de les vendes "més contingut que en anys anteriors amb l'objectiu d'incrementar la rendibilitat a mitjà i llarg termini". La companyia que dirigeix Ignasi Biosca ha apuntat que els principals riscos per al negoci són la inflació i la pujada de costos salarials a Espanya, el sistema de regulació del preu dels medicaments i l'alentiment del mercat en control de pes.

La inversió industrial en el primer trimestre de 2024 assoleix els 3,3 milions d'euros, destinats principalment a dotar de productivitat i capacitat les instal·lacions industrials.