El Govern argentí ha anunciat aquesta setmana que l'extenista espanyol Rafael Nadal i el grup hoteler Meliá establiran set hotels de luxe al país sud-americà. A través d'una publicació al seu perfil de la xarxa social X, Daniel Scioli, secretari de Turisme, Ambient i Esports del Govern de Javier Milei, ha precisat que els hotels seran de la marca Zel, nascuda de la unió de Nadal i Meliá Hotels International, i que ja compta amb un establiment a Punta Cana (República Dominicana) i dos a Espanya: un a Mallorca (Balears) i l'altre a Tossa de Mar (Girona). "Rafa Nadal desembarca a l'Argentina amb emprenedoria turística: 7 hotels de luxe juntament amb Meliá Hotels International", ha defensat Scioli.

"Això mostra l'interès creixent en aquesta Argentina del president Javier Milei de personalitats emprenedores com Gabriel Escarrer, CEO de Meliá Hotels, i d'un fora de sèrie com Rafa Nadal, ara en una altra etapa de la seva vida," ha agregat el secretari de Turisme, Ambient i Esports, que ha destacat que els hotels seran establerts en "destinacions meravelloses", de l'Argentina.

Si bé el govern argentí no ha ofert més informació, la premsa local ha anticipat que tres dels nous hotels s'establiran a les localitats patagòniques d'El Calafate, Bariloche i Ushuaia; tres al nord del país -Iguazú, Posadas i Salta- i un setè a la ciutat de Mendoza. Aquests nous hotels se sumaran als cinc que Meliá ja té al país, incloent-ne un al Parc Nacional d'Iguazú i quatre a Buenos Aires.

Meliá s'afegeix a l'auge del turisme

Davant de l'auge del turisme després de la pandèmia, les companyies hoteleres estan aprofitant la forta demanda per continuar creixent amb noves obertures. I és que la cadena que dirigeix Gabriel Escarrer espera obrir "no menys de 25 hotels" aquest any i "més de 70" durant els pròxims dos exercicis, segons va avançar l'empresari mallorquí a començaments d'any. En portfolio, Meliá té més de 360 hotels i 94.000 habitacions. Però confia a superar els 430 hotels i les 106.000 habitacions en els pròxims anys.

Escarrer va explicar també que en aquest període intensificarà el creixement en el segment de luxe i augura que una de cada tres noves obertures serà prèmium i luxury, amb marques com Gran Meliá, The Meliá Collection, Me by Meliá o Paradius by Meliá. Respecte a les destinacions, les obertures previstes per la cadena estan previstes al Carib, principalment a la República Dominicana i Mèxic.

També a Llatinoamèrica (Brasil, Argentina, Perú, Costa Rica i Colòmbia), Espanya i en uns altres cinc països europeus (Grècia, Malta, Albània, Portugal i Itàlia). Entre les noves destinacions, Meliá apostarà per l'Índic, amb obertura a les Maldives i les Seychelles. Així mateix, aprofitarà l'auge turístic per consolidar la seva presència als Emirats i establir-se a l'Aràbia Saudita i Bahrain. Mentre creixerà al sud-est asiàtic amb obertures al Vietnam, Tailàndia i Malàisia.