AMC Entertainment Holdings, propietària de Cinesa, ha retallat les seves pèrdues a la meitat i espera collir un bon tercer trimestre gràcies a les últimes estrenes. La companyia va registrar unes pèrdues netes atribuïdes de 226,9 milions de dòlars (207,1 milions d'euros) en el primer semestre de 2023, la qual cosa suposa una reducció del 50,5% respecte als 'números vermells' de 459 milions de dòlars (419 milions d'euros) comptabilitzats un any abans, segons ha informat aquest dimarts. Així mateix, el grup avança un començament "explosiu" del tercer trimestre gràcies a estrenes com a Barbie i Oppenheimer.
AMC ha detallat que en el segon trimestre de l'any va aconseguir escapar-se de les pèrdues i va obtenir un benefici net de 8,6 milions de dòlars (7,8 milions d'euros) en comparació amb el mateix trimestre del passat exercici. Els ingressos de la multinacional en el primer semestre de l'any van registrar una pujada del 17,9% respecte del mateix període de 2022, fins als 2.302,3 milions de dòlars (2.102 milions d'euros).
D'aquesta manera, els ingressos d'AMC per la venda d'entrades en els sis primers mesos van sumar 1.278,2 milions de dòlars (1.167 milions d'euros), un 16,7% més. A més, la facturació per la venda de menjar i beguda també va avançar un 26,2%, fins als 816,9 milions de dòlars (746 milions d'euros). A aquesta quantitat, cal afegir els 207,2 milions de dòlars (189,2 milions d'euros) que es va anotar per altres conceptes, que van romandre pràcticament invariables des de l'any anterior.
Gairebé 114 milions de persones van passar per les sales d'AMC
Si es desglossen els ingressos per origen, el 78% van provenir del mercat nord-americà, mentre que el 22% restant es va generar en la resta de països del món. En total, gairebé 114 milions de persones van passar per les sales d'AMC durant el semestre, la qual cosa representa un increment del 16,1%. Quant a les despeses, AMC va desemborsar 629,3 milions de dòlars (574,6 milions d'euros) per exhibir les pel·lícules, un 21,3% més, mentre que va abonar fins a 153,1 milions de dòlars (139,8 milions d'euros) pels aliments i begudes, un 42,8% més.
Els lloguers van caure un 4,2% fins als 426,5 milions de dòlars (389,4 milions d'euros), mentre altres despeses operatives, per depreciació i amortització van ascendir a 795,2 milions de dòlars (726 milions d'euros). En resum, les despeses durant entre gener i juny van assolir els 2.325,7 milions de dòlars (2.123,8 milions d'euros), un 8,9% més.
Els resultats han permès a AMC reduir les pèrdues per acció des dels 0,44 dòlars (0,4 euros) fins als 0,16 dòlars (0,14 euros). "Si bé encara tenim molta feina al davant, el camí d'AMC cap a una eventual recuperació va continuar amb un ritme significatiu en el segon trimestre de 2023", ha assegurat Adam Aron, president i conseller delegat de la companyia.
"Havent passat la primera meitat de l'any, la taquilla de la indústria nacional de 2023 està un 20% per davant de la de l'any passat, i creiem que la segona meitat de l'any podria ser encara millor llevat que els escriptors/actors actuals prenguin aire", ha afegit amb referència a l'actual vaga de guionistes al sector nord-americà. Els títols del grup responien amb una alça de l'1,33% en la seva cotització, fins als 5,2 dòlars per acció, en el tram mitjà de la sessió nord-americana.