El Port de Barcelona i Adif han constituït una societat, sota el nom Train Port Barcelona, per impulsar el transport de mercaderies i gestionar de manera conjunta el node ferroviari integrat per les terminals de Can Tunis i La Llagosta, la futura terminal del port i l'autopista ferroviària. La societat serà "clau" per a la cooperació entre ambdues administracions, i permetrà rellançar el transport ferroviari de mercaderies en l'eix mediterrani, així com el transport internacional, segons ha informat la catalana aquest dimecres en un comunicat.

Els socis treballaran de forma coordinada en planificar i desenvolupar les estructures que comprèn l'acord, optimitzar les inversions i gestionar els recursos de manera més eficient per aportar serveis més competitius. La propietat de Train Port Barcelona està repartida al 50% entre Adif i el Port de Barcelona, entitat que ostentarà a més la presidència de la societat, recull EFE.

La societat explotarà el Centre de Gestió Ferroportuaria de Barcelona (CGFB), on es planifiquen i coordinen la prestació de serveis entre l'estació de Can Tunis i les terminals ferroviàries del Port de Barcelona, i assumirà la gestió dels serveis de maniobra i operacions de trens.

Així mateix, Train Port Barcelona construirà i explotarà la futura terminal intermodal del port per un termini de 50 anys, en règim de concessió de domini públic, unes instal·lacions que representen una inversió de 22 milions d'euros i comptaran amb una platja de quatre vies, dues grues pòrtic i una zona d'emmagatzemament de contenidors.

La gestió de la terminal intermodal de La Llagosta també l'assumirà la societat en règim d'arrendament de 50 anys, on també es preveuen 25 milions d'euros d'inversió en una primera fase per transformar aquesta infraestructura.

Així mateix, Train Port Barcelona formarà part de l'accionariat de la futura terminal de l'autopista ferroviària, amb la participació minoritària, que es construirà a l'antic llit del riu Llobregat.