Pilar Cosentino, nova consellera delegada del Grup Cosentino. El gegant de plaques de cocció i banys avança en el seu relleu generacional i ha nomenat consellera delegada a Pilar Cosentino, fins ara vicepresidenta executiva, com a part del pla de successió del negoci. Amb aquest nomenament i per primera vegada en la història del negoci, la companyia separarà el càrrec de president i consell delegat.
En una entrevista a Canal Sud Ràdio, la consellera delegada de la firma d'Almeria ha manifestat que afronta aquesta nova etapa amb "responsabilitat" i "il·lusió" a fi de fer que Cosentino ampliï la seva presència des de les cuines cap a banys, façanes i mobiliari, entre altres, amb un enfocament clar "d'innovació i competitivitat". En aquest sentit, Pilar Cosenitno ha apuntat que assumeix el lideratge de la multinacional per seguir els plans de creixement iniciats pel negoci amb l'objectiu de "fer de la marca un referent en el disseny".
La companyia descarta sortir a Borsa
Si bé ha reconegut que els mercats es mouen actualment en un moment de "moltíssima incertesa", ha mostrat la seva confiança en la solvència d'aquesta empresa familiar davant dels canvis en la directiva, que s'han viscut com un procés "molt natural". "Fa 21 anys que treballo mà a mà amb el meu pare", ha recordat davant del relleu, i ha manifestat la "sort" de poder ser "molt a prop" d'ell, Francisco Martínez-Cosentino, que continua al capdavant de l'empresa com a president.
A més, ha indicat que la intenció és que l'empresa mantingui la seva "vocació de continuar sent una empresa familiar" en "el llarg termini" sense que, de moment, es plantegi de nou una possible sortida a Borsa. La directiva ha apuntat així la intenció de continuar amb el pla d'inversions de 400 milions d'euros, que destinarà a "augmentar capacitat productiva", amb una nova línia de producció de Dekton a Almeria i un hub industrial als Estats Units. Cosentino també ha remarcat les inversions realitzades en matèria de seguretat, ja que "aquest últim any hem invertit més de 32 milions d'euros" en aquest aspecte que suposa una "prioritat màxima" tant en processos interns com en contribució sectorial.
Presència internacional
Respecte al mercat internacional, ha recordat que el 92% de les vendes es produeixen fora d'Espanya, amb un 56% concentrat en el mercat nord-americà. Malgrat tot, i davant la guerra aranzelària iniciada per l'Administració de Trump, ha recordat que l'empresa compta amb presència a Àsia, que tenen intenció d'incrementar. Cosentino també ha defensat la importància de la col·laboració publicoprivada, sentit en el qual creu que "s'estan fent passos" però "hi ha oportunitat que en sigui més i millor", per al que ha subratllat la necessitat d'inversió per afrontar els reptes econòmics.
Sobre la situació econòmica espanyola, ha valorat el seu comportament en considerar que Espanya té "un bon comportament", especialment al sector serveis, encara que ha advertit de la necessitat de "prendre mesures més àgils i més urgents" per generar una indústria competitiva amb la qual donar resposta a alguns problemes com "l'escassetat d'habitatge", que pot convertir-se en una oportunitat per al mercat.