La multinacional tabaquera Philip Morris International (PMI) ha presentat aquest dimarts uns resultats financers que superen les expectatives del mercat, reforçant la seva aposta per un futur sense fum. Els guanys del segon trimestre de 2025 reflecteixen un rendiment històric, tant pel que fa als ingressos com al benefici per acció, impulsant la companyia a revisar a l’alça les seves previsions anuals.
“El nostre negoci ha obtingut uns resultats molt sòlids durant el segon trimestre, amb uns ingressos nets rècord i un creixement excepcional del resultat operatiu i del benefici ajustat per acció diluït,” afirma Jacek Olczak, conseller delegat de PMI International
En aquest sentit, l’executiu afegeix que “els resultats reflecteixen l’excel·lent impuls del nostre negoci sense fum amb múltiples categories, amb una reacceleració del creixement de les vendes ajustades d’IQOS en mercats clau i un augment del consum de ZYN als Estats Units, juntament amb la resiliència del segment de productes combustibles”.
El benefici per acció reportat va créixer un 26,6% respecte al mateix període de l’any anterior, situant-se en 1,66 euros, mentre que el benefici ajustat va arribar als 1,63 euros, un increment del 20,1%. Si s’exclouen les fluctuacions de divises, el creixement es manté en un sòlid 18,9%.
11.000 milions per investigació i productes sense fum
Els ingressos totals es van elevar fins als 8.600 milions d'euros, un augment del 7,1% interanual. D’aquesta xifra, el segment de productes sense combustió —com els dispositius IQOS, les bosses de nicotina ZYN i els vaporitzadors VEEV— ja representa el 41% de la facturació neta i supera el 42% del benefici brut. L’increment orgànic d’ingressos d’aquestes alternatives va ser del 14,5%, amb una millora notable del 23,3% en el marge brut.
Pel que fa al volum de vendes, els productes sense fum van experimentar un creixement de l’11,8%, mentre que el segment tradicional de cigarrets va registrar una caiguda de l’1,5%. Tot i això, marques com Marlboro continuen mostrant una forta resiliència i guanyen quota de mercat. Des del 2008 fins a l'actualitat, Philip Morris ha invertit més d'11.000 milions d'euros pel desenvolupament d'investigacions científiques i la comercialització de productes sense fum.

En un altre ordre, recentment, Philip Morris també ha estat notícia a Espanya pel nomenament d’Albert Sánchez com a nou director de Relacions Corporatives. En aquest nou rol, l'executiu lidera l'estratègia institucional de l'empresa i treballa per augmentar la visibilitat i la comprensió de les alternatives sense fum al mercat espanyol.
Sánchez actua sota la supervisió de Daniel Cuevas, president de Philip Morris a Espanya. El directiu dirigeix els equips de Comunicació, Relacions Externes i Afers Científics amb l’objectiu de donar a conèixer la base científica que sustenta els productes sense combustió i promoure el seu accés a l’Estat. Abans d’aterrar a Philip Morris, Albert Sánchez va passar per les oficines de KPMG, GBFoods i Unilever.