La companyia familiar catalana Petardos CM ha iniciat fa setmanes la venda de petards per a la celebració de la revetlla de Sant Joan, a Catalunya. Ho fa amb noves i bones previsions de vendes, que la família Vilardell xifra en una facturació de 12,5 milions d'euros, amb un increment del 14% respecte a la campanya de 2023. "Els pronòstics en vendes per a la revetlla són bons", explica el propietari i director de Petardos CM, Josep Maria Vilardell, i confirma que estan per sobre de la mitjana del sector, que preveu créixer un 6% i facturar 23 milions d'euros. 

El negoci que es genera per Sant Joan és primordial per a la companyia Petardos CM, que representa el 45% del total del sector negoci i que controla el 30% dels gairebé 1.000 punts de venda (entre casetes temporals i botigues) que hi ha oberts a Catalunya per a la venda de pirotècnia, especialment durant el mes de juny. La xarxa de comercialització al consumidor final està formada per uns 270 establiments, unes 90 botigues -el 90% de les quals en propietat i la resta són establiments associats- per tot Espanya.

El negoci de Petardos CM també té una segona important font d'ingressos anuals per Cap d'Any, una festivitat que se celebra també amb pirotècnia a la resta d'Espanya. Així, en l'acumulat de l'any, la firma de Palau-solità i Plegamans espera tancar l'any amb una facturació de 16 milions d'euros, que suposa un increment anual del 12%. La marca fabrica petards, confecciona lots i ho distribueix des de 1982. Després de l'important gir que va fer la companyia el 2022, arran dels problemes de subministrament de material provinent de la Xina, Petardos CM produeix un 65% de la seva oferta de petards a Espanya; amb la consegüent generació de riquesa i d'ocupació. “L’increment de la producció local contribueix a disminuir la petjada de carboni i a crear ocupació al territori”, comenta Vilardell. “En només dos anys la plantilla ha passat de 30 persones a les 65 actuals, amb el reforç de 850 persones al mes de juny, per disposar de l'assortiment complet de productes i lots preparats per a la venda a tots els nostres clients i que puguin gaudir d'una nit de Sant Joan inoblidable, de llum, so i color”, conclou Vilardell.

D’altra banda, la venda en línia creix exponencialment, i és que en només dos anys ha passat del 5% al 10%. “Els punts de recollida a Catalunya també s’han multiplicat de 60 a més de 200 ubicacions actuals”, concreta Vilardell. Petardos CM recorda que està totalment prohibida l'entrega a domicili dels productes pirotècnics i el perill que podria ocasionar que es deixessin manipular als més petits de la casa.

El propietari de la marca destaca l'esforç que, any rere any, fa la companyia per remoure la consciència del comprador per la convivència i el planeta. En els darrers anys, la companyia ha dissenyat plans de suport a la natura, amb El bosc és vida, el seu futur depèn de tu; de respecte vers les mascotes amb No espantis la teva mascota; de consideració cap a les persones, amb Tria el teu so i la distància; i amb la sostenibilitat, fomentant el reciclatge dels petards amb Torna i recicla. Aquesta última campanya vol fomentar el reciclatge dels petards usats i els no explotats, i s'identifica amb una ‘simpàtica’ piula que fa de reclam en els contenidors que l'empresa ha instal·lat a les casetes de situades a la confluència dels carrers Tarragona/Aragó i Cartagena/Diagonal, a Barcelona.

De fet, la marca Petardos CM ha intensificat la fabricació i distribució de pirotècnia de baixa sonoritat, amb productes més silenciosos i lluminosos, per reduir l’impacte auditiu que produeixen aquest tipus de productes en persones amb sensibilitat auditiva i en els animals. 

Una de les casetes de Petardos CM instal·lades per a la venda de la pirotècnia de Sant Joan. Foto Petardos CM
Una de les casetes de Petardos CM instal·lades per a la venda de la pirotècnia de Sant Joan. Foto Petardos CM

El box solidari i l'Actitud CM

També amb caràcter social i per als més joves de la família, Petardos CM fa la campanya Cap nen sense revetlla, posant a disposició de les famílies més vulnerables més de 5.000 lots de pirotècnia infantil per celebrar la revetlla de Sant Joan. Per 15é any consecutiu, l’empresa ha confeccionat un ‘Box Solidari’ que inclou bengales, petards, minitraques, coets i articles de color gairebé a preu de cost perquè sigui més assequible per a les llars que passen dificultats econòmiques. Petardos CM ha destinat una inversió de 75.000 euros a aquesta campanya servint els petards pràcticament a preu de cost. Els lots estaran disponibles els dies 9 i 16 de juny als establiments i casetes de venda de la marca a tot Catalunya. També per als més petits ha obert el concurs de dibuix infantil per obsequiar els guanyadors amb petards de la marca. 

Enguany els esforços s’han posat en la campanya ‘Actitud CM’ per remoure la consciència en favor de la convivència i el planeta. Aquesta iniciativa compta amb el suport de Guillem Solé, el vocalista i compositor del grup musical Buhos, i autor del tema ‘Actitud’, que tracta sobre la importància de l'actitud positiva per superar dificultats i desafiaments a la vida. El tema de Guillem Solé diu: “semblava tot perdut i et vas tornar a aixecar. La teva actitud és qui escriu el teu demà”. Darrere aquesta màxima s’amaguen un munt de valors davant els reptes de futur i la superació que, en el cas de Petardos CM, es tradueixen en el respecte pel medi ambient, per les persones i pels animals; valors que té en el seu ADN.