El perfil del públic que va a les discoteques espanyoles respon a joves d'una mitjana d'edat de 28,3 anys, amb una despesa d'uns 18 euros i una planificació prèvia a la sortida de 5,6 dies mitjançant la compra d'entrades online, segons l'informe publicat aquest dissabte per España de Noche, Federació Nacional d'Empresaris d'Oci i Espectacles.
L'estudi ha posat en evidència que el públic improvisa cada cop menys les sortides per anar de festa perquè la venda d'entrades anticipades online i reserves a les discoteques s'ha multiplicat per deu en l'últim lustre, passant del 3% al 39,47%, aquest 2023, i es concentra en els dimecres i dijous, amb una taxa de venda de gairebé el 60%. Aquesta és la conclusió de l'informe d'España de Noche, la federació que presideix Ramón Mas Espinalt, que també és el secretari general del Gremi de Discoteques de Barcelona.
Respecte a l'estacionalitat, són els mesos de desembre i octubre quan es produeix un nombre més elevat de vendes d'entrades anticipades, tenint en compte que Halloween i el període nadalenc són els períodes en què es compren les entrades amb més antelació. En aquest sentit, les dades recopilades per España de Noche indiquen que el 82,6% de les discoteques, sobretot a les principals ciutats, ja tenen habilitada la venda online.
L'informe, realitzat per a l'Observatori de l'Oci i el Turisme, ha situat la mitjana del preu de les entrades en 12 euros i la franja d'edat on es concentra la gran majoria de les compres d'entrades per ticketing entre els 18 i els 24 anys.
A més, la forma de pagament més habitual, en el 87,5% dels casos, és amb targeta de crèdit. La federació ha detallat en una nota de premsa que l'informe ha estat elaborat a través de les dades facilitades per Premiumguest, plataforma tecnològica de venda d'entrades de lleure i espectacles.
En els últims mesos s'han produït importants moviments empresarials en aquest sector. És important destacar la compra de la divisió hotelera i de discoteques de Pachá el juliol passat per part de Five Holdings, el consorci d'oci nocturn de l'empresari indi Kabir Mulchandini amb seu a Dubai. La discoteca icònica del grup es troba a Eivissa.