Paradores durà a terme una reforma integral al Parador de Tortosa, ubicat a la província de Tarragona, i on s'invertirà un total de 15,7 milions d'euros. Turespaña ha aportat 4 milions al projecte de conservació patrimonial i la cadena hotelera pública que presideix Raquel Sánchez, destinarà altres 11,7 milions d'euros. Una quantitat que augmenta en un 13,6% respecte a la inversió inicial que tenia prevista la companyia.

El Parador de Tortosa tancarà les portes gairebé dos anys per escometre les obres de reforma, des de gener de 2027 i fins a finals de 2028. Amb la reforma integral, Paradores preveu millorar l'accessibilitat, l'eficiència energètica i la qualitat de les instal·lacions. Atesa l'envergadura de les obres i aprofitant el tancament del Parador, la companyia ha decidit incorporar actuacions addicionals en espais interns com cuina i àrees de servei, que milloraran l'operativitat de l'establiment.

Aquestes intervencions es complementaran amb un projecte d'interiorisme i artístic en el qual Paradores invertirà 1,3 milions d'euros dins de la inversió total prevista per la companyia. La incorporació d'aquest projecte explica l'ampliació del pressupost global del Parador respecte als 14,3 milions d'euros d'inversió anunciats en el seu moment pel ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ja que a les actuacions inicialment previstes s'hi suma ara aquesta intervenció específica d'interiorisme.

L'hotelera explica aquest dilluns que, amb la renovació integral de l'establiment tarragoní, no només es modernitzaran les seves instal·lacions, també millorarà l'experiència dels clients i es reforçarà la sostenibilitat i l'accessibilitat del Parador, "garantint la preservació del valor patrimonial del Castell de la Suda, conjunt històric en el qual s'ubica".

La presidenta de Paradores, Raquel Sánchez, ha presentat aquest matí el projecte definitiu de reforma del Parador de Tortosa acompanyada d'Elisabet Romero, subdelegada del Govern a Tarragona, i Mar Lleixà, alcaldessa de Tortosa. “El projecte del Parador de Tortosa continua i es reforça com a símbol del nostre compromís amb aquest establiment i amb el futur turístic del territori”, ha comentat.

La inversió total per renovar paradors ascendeix a 250 milions

Durant l'any 2025, Paradores va destinar 40 milions d'euros i va renovar completament 10 hotels, als quals se suma la recent inauguració del nou establiment de Molina de Aragón.

Per a finals de 2026, la companyia té previst haver reformat de manera integral 20 establiments, que, sumats als 39 en els quals actua Turespaña (per ser edificis declarats Bé d'Interès Cultural), suposen el 60% de la xarxa, amb una inversió global superior als 250 milions d'euros. 

També enguany assolirà la fita dels 100 establiments amb l'obertura dels paradores d'Eivissa, en el primer trimestre, i Veruela (Saragossa), en el quart trimestre.

A més del Parador de Tortosa, la companyia contempla la renovació de més de deu hotels, en concret els de Santillana del Mar, Olite, Benicarló, Cervera, Nerja, Melilla, Arties, Gredos, Monforte de Lemos, Sos del Rey Católico o Oropesa.