El grup Paellador dispara les vendes amb la recuperació del turisme. Aquest elaborador de plats precuinats, conegut sobretot per les paelles congelades que serveix a bars i restaurants, va facturar l’any passat 12,22 milions d’euros, un 22,44% més que l’exercici anterior i també un 5% més que el 2019, abans de la pandèmia.

En l’informe de gestió de 2023 indiquen que han entrat en una fase de “creixement sostingut”, que preveuen que tingui continuïtat aquest 2024, precisament en “un escenari de normalitat en els fluxos turístics”.

Depenen tant del turisme i la restauració que, l’any 2020, per culpa de les restriccions causades per la pandèmia de Covid-19 en aquests sectors, la seva facturació va caure per sota dels 4 milions d’euros i les pèrdues es van elevar a 1,4 milions. Tot i el rècord de facturació de l’any passat, els beneficis es van quedar en 238.000 euros, que descomptat el percentatge de reserves legals es van destinar a compensar les pèrdues generades durant la pandèmia. Per a aquest 2024 s’han marcat “l’objectiu” de contenir la despesa i optimitzar els recursos, segons assenyalen en l’informe de gestió.

Darrere aquest grup hi ha Meritem, una empresa d’Igualada (Anoia) coneguda per la marca Paellador, elaborador de paelles i fideuades congelades, així com per les de Pizzador (pizzes), Cruji Coques (coques de recapte), Pastaghetti (pasta), Platos Caseros, Tapasdor o els batuts de fruites Smoothies Dor. Els seus clients són les empreses de restauració, especialment les situades en grans ciutats i zones turístiques.

De les vendes de 12,22 milions d’euros de Meritem l’any passat, el 88% van ser a el mercat espanyol i només un 12% va venir de l’exportació.

L’empresa indica en l’informe de gestió que, el 2021, va iniciar un projecte d’I+D per desenvolupar una “gamma completa d’arrossos i paelles microondables” que anomena “paella refrigerada”. A aquest projecte hi han destinat 553.000 euros.

El fundador d’aquest grup és Francesc Seuba Trullàs, que és qui signa els comptes. La seva família era propietària de Rosdor, un elaborador de patates fregides que el 1987 van vendre a la multinacional britànica United Biscuits. Cinc anys després, poc abans de les Olimpíades de Barcelona, va posar en marxa la producció d’arrossos semipreparats amb la marca Paellador i, en els anys següents, va anar afegint altres productes.

Els arrossos, paelles i fideuades de la marca Paellador es distribueixen als restaurants en sobres congelats. Només cal abocar el contingut a la paellera individual, afegir-hi aigua bullent i col·locar-ho al forn. L’empresa subministra tant aquestes paelleres com uns forns especials, amb capacitat per cuinar diverses racions al mateix temps, que ja tenen programada la temperatura i temps necessari. Així el restaurant pot servir tantes paelles com demanin els seus clients, en qualsevol moment i sense perdre temps.