El Prat afronta el cap de setmana amb més vols de l'estiu. L'aeroport català ha donat aquest divendres el tret de sortida a les vacances d'agost amb una de les jornades d'activitat més alta de l'any. Entre avui i diumenge hi ha programats 3.332 vols, un 4,7% més que en el mateix cap de setmana de 2025, i els destins més sol·licitats tornen a ser les illes Balears i Canàries.
Només aquest divendres estan previstes 1.142 operacions entre enlairaments i aterratges, de les quals 448 corresponen a Vueling, la principal aerolínia de l'aeroport. Malgrat l'intens trànsit aeri, la imatge predominant durant el matí ha estat la de la normalitat: sense grans cues als taulells de facturació ni als controls de seguretat i amb pocs retards o cancel·lacions.
Molts passatgers havien arribat amb marge per por de trobar-se un aeroport saturat, encara que la realitat ha estat molt diferent, recull l'ACN. El moviment és molt superior al d'un divendres habitual, amb milers de viatgers iniciant les seves vacances, però sense retards. Per al cap de setmana s'espera un ritme similar. Segons les previsions d'Aena, dissabte s'operaran 1.085 vols i diumenge uns altres 1.105, consolidant aquesta arrencada d'agost com un dels moments d'activitat més alta de l'estiu.
Vueling, que és l'aerolínia amb més operacions a l'aeroport del Prat —on té un 40% de quota de mercat— concentrarà més de 1.300 de les operacions previstes durant els tres dies. La companyia aèria assenyala que els destins amb demanda més alta des de Barcelona són Balears, Tenerife i Màlaga en l'àmbit nacional, mentre que París, Londres i Amsterdam encapçalen les rutes internacionals més sol·licitades.
Vaga del personal de terra
Passats aquests tres dies, els de moviment més alt, els treballadors de Groundforce —que ofereixen serveis d'assistència en terra com la gestió d'equipatges i els serveis de rampa— han convocat una vaga indefinida a l'aeroport de Barcelona-El Prat. La vaga començarà a les 00.00 hores del pròxim dimarts 4 d'agost amb l'objectiu de denunciar el deteriorament de les condicions de salut laboral i de la prevenció de riscos.
La protesta, impulsada per la secció sindical de CGT, que és la majoritària en el comitè d'empresa, afectarà el personal d'assistència en terra, facturació, embarcament de passatgers i coordinació de vols, els serveis essencials per a l'operativa de l'aeroport. Groundforce presta assistència a nombroses companyies aèries nacionals i internacionals que operen a les terminals T1 i T2 del Prat, entre elles Air Europa, Lufthansa, Air France, KLM, Qatar Airways, United Airlines, Turkish Airlines, ITA Airways, Finnair, Air China, Etihad Airways, SAS, El Al o Saudia.
La CGT assegura que la decisió de convocar la vaga respon a la "inacció" de la direcció de l'empresa davant el deteriorament de les condicions de treball. El sindicat denuncia que l'operativa es manté "sobre mínims", cosa que, a parer seu, obliga la plantilla a assumir càrregues de treball “insostenibles" i afavoreix una elevada rotació de personal, amb el consegüent augment de la fatiga física, l'estrès i el risc d'accidents.