Openbank ha assolit els 110.000 clients a Mèxic i ho ha fet en poc més de tres mesos, des que va iniciar la seva activitat al país. El banc digital del Santander, a més, ha captat més de 60 milions d'euros en recursos de clients des de febrer, quan es va estrenar oficialment després d'uns mesos en format de prova.
El banc que presideix Ana Botín és un gegant a Mèxic. El Santander és, de fet, el segon banc més gran del país després del BBVA (que és el primer). Però va llançar Openbank per enfocar-se en un públic més digital. L'entitat va iniciar les seves operacions en format de prova a començaments d'octubre i més tard, va començar a funcionar de manera oficial amb l'obertura del seu web i app, a més d'una oferta més àmplia en productes.
Entre altres, Openbank va llançar el Compte de Dèbit Open amb un 12,5% de rendibilitat anual, el que li ha permès experimentar "un sòlid creixement que confirma que cada vegada més mexicans busquen solucions financeres digitals que s'adaptin al seu estil de vida dinàmic i que siguin intuïtives, accessibles i segures".
Així ho explica l'entitat aquest dimarts en un comunicat, on detalla que Openbank compta amb una gamma completa de productes que van des d'un Compte Dèbit Open Light i Open+ amb un 10% de rendiment anual fix, fins a la Targeta de Crèdit Open, que permet obtenir un 3% de cashback, així com finançar en tres mesos sense interessos les compres digitals.
En els últims mesos, el banc 100% digital del Santander ha integrat també noves funcionalitats per millorar l'experiència dels seus clients. Entre elles destaquen un assistent intel·ligent i un xatbot per a l'atenció de clients, on es reemplacen comunicacions impersonals per interaccions que escolten, acompanyen i eduquen.
Amb tot, en aquests últims mesos, el banc ha captat més de 110.000 clients i 60 milions d'euros en recursos de clients. "Assolir aquesta fita en menys de quatre mesos ens ratifica en el gran potencial que té el nostre model de banca 100% digital al mercat mexicà. Això és el primer pas d'una estratègia clara: fer d'Openbank el model de banca digital més empàtic, eficient i proper de Mèxic en el qual les persones prenguin el control de les seves finances de manera simple, àgil i segura", apunta Matías Núñez Castro, CEO d'Openbank México.
En els mesos vinents, el banc espera continuar ampliant la seva oferta de productes amb el llançament d'assegurances i crèdits personals a fi de continuar construint una oferta digital completa per a tots els seus clients mexicans.