Amb més d’1,5 kilòmetres de longitud i prop de 200 establiments, el passeig de Gràcia és un dels carrers més prestigiosos de Barcelona. La via reuneix grans marques de roba i complements, la majoria d’elles de luxe, hotels de renom i allotjaments per a visitants tant nacionals i internacionals. La seva ubicació és privilegiada pel funcionament del turisme durant tot l’any i, més enllà de les botigues, també és un dels carrers més transitats de la ciutat per la seva oferta arquitectònica.
Ara, una nova marca de moda ha decidit obrir en aquesta artèria, amb l’objectiu de reforçar la seva presència a Barcelona. La companyia alemanya Hugo Boss ha decidit instal·lar-se en el número 84 del passeig de Gràcia en un local que es convertirà en un dels més grans de la companyia a Europa. Amb més de 1.500 metres quadrats de superfície i ubicat a la planta baixa de l’Hotel Royal Passeig de Gràcia, el local és propietat de Mimeisa.
Una botiga amb segell barceloní
Hugo Boss ja compta amb una botiga al número 576 de l’avinguda Diagonal de la ciutat, així com punts de venda als centres comercials d’El Corte Inglés. Amb aquesta nova obertura, la firma oferirà als seus clients articles de les seves col·leccions de moda, calçat, complements i fragàncies tant de la seva línia masculina com femenina i de moda infantil.
Com a característiques principals de la botiga destaca l’interiorisme i els serveis que ofereix. De fet, l’establiment ha estat dissenyat com un espai que actua com a homenatge de la mateixa ciutat de Barcelona. Compta amb un gran jardí vertical, la tradicional volta Catalana i una picada d’ullet al terra de la capital catalana amb l’icònic panot o flor de Barcelona. Pel que fa als serveis, Hugo Boss ofereix càtering, begudes de cortesia, sessions de DJ i aposten per l’experiència dels clients amb serveis de sastreria a mida o un espai per a assessorament i consultes personalitzades.
Hugo Boss durant l'Alemanya nazi
Fundada l’any 1924 prop de Stuttgart, el fundador de la marca, Hugo Ferdinand Boss, va començar la seva carrera com a sastre. En aquell moment Alemanya subsistia a les dures condicions que hi havia i, degut al clima econòmic del país, Boss es va veure obligat a declarar-se en bancarrota. L’any 1931 la companyia va rebre una oferta per fabricar els uniformes pel Partit Nazi i l’empresari es va afiliar al Partit Nazi (NSDAP), un fet que va marcar un punt d’inflexió a la seva empresa. A partir d’aquell moment Boss va començar a rebre comandes per produir uniformes per a diferents organitzacions del règim nazi, incloses les SA i les SS.
Durant la Segona Guerra Mundial, el negoci tenia 140 treballadors forçats, la majoria d’ells dones. Després de la guerra, Hugo Boss va ser jutjat per un tribunal i va ser multat amb una pena de 100.000 marcs alemanys per haver estat considerat “beneficiari” del règim nazi. L’any 2011 la companyia va emetre una declaració de “profund dolor als que van patir danys o dificultats a la fàbrica dirigida per Hugo Boss sota el govern nacionalsocialista”.
El negoci guanya un 8% menys fins al març
La firma alemanya va registrar un benefici net atribuït de 35 milions d’euros en els tres primers mesos de l’any, el que representa una caiguda del 8% respecte al mateix període de 2024. Les vendes de la companyia tèxtil van ascendir a 999 milions d’euros, un 1,5% menys, mentre que l’Ebit va retrocedir un 12%, fins als 61 milions.
La facturació a Europa, Pròxim Orient i Àfrica (EMEA) es va mantenir estable en 631 milions d’euros, però va retrocedir a Amèrica (-3%), amb 212 milions i un 6% a l’Àsia-Pacífic, fins als 130 milions.