El servei de streaming Netflix ha comunicat que els seus beneficis nets van augmentar un 20,3% el 2023, fins a situar-se en 5.407,9 milions de dòlars (4.983,9 milions d'euros al canvi). Davant dels resultats, la multinacional d'entreteniment preveu un creixement de més del 10% dels ingressos per a aquest any.

El 2023, els ingressos de Netflix ja van créixer un 6,6%, fins a assolir els 33.723,3 milions de dòlars (uns 31.000 milions d'euros), mentre que el nombre de subscriptors es va situar en l'últim trimestre de l'any en 260,2 milions, un 12,8% més que en el mateix període de 2022.

Ingressos de 8.500 milions d'euros

La companyia americana preveu que els seus ingressos en el primer trimestre de 2024 se situïn en 9.240 milions de dòlars (prop de 8.500 milions d'euros), un 13,2% més que en el mateix període de l'any anterior, mentre que el benefici net auguren que escali fins als 1.976 milions de dòlars (1.818 milions d'euros).

En una carta enviada als seus accionistes, Netflix considera que "hi ha prou capacitat per al creixement a mesura que el streaming s'amplia". "Si podem continuar millorant Netflix de forma més ràpida que els competidors, tindrem una empresa cada vegada més valuosa, tant per a consumidors com per a creadors i accionistes," han apuntat els responsables de la companyia.

Creixement de subscriptors

En el quart trimestre de l'any passat, el negoci va obtenir uns beneficis nets de 938 milions de dòlars (un augment de l'1,605%) amb uns ingressos de més de 8.833 milions de dòlars (un 12,5% d'increment). "Iniciem el 2024 amb un bon impuls. Esperem que els ingressos creixin dos dígits per al conjunt d'aquest any" gràcies a l'augment dels subscriptors i la millora del preu del servei, afirmen des de Netflix.

L'empresa també ha reconegut que la devaluació del pes argentí serà una de les principals causes que el creixement dels seus ingressos en el primer trimestre de l'any no arribi al 16% i es quedi en el 13%. Respecte a 2024 en el seu conjunt, Netflix ha anticipat certa consolidació al mercat, encara que ha assenyalat que no està interessada a adquirir "actius lineals".

Aposta pels videojocs i la publicitat

La companyia dirigida per Greg Peters no creu que més fusions i adquisicions entre companyies tradicionals d'entreteniment "canviïn materialment l'ambient competitiu" atesa la consolidació de la passada dècada. De fet, la multinacional ha indicat els sectors de videojocs i publicitat com les àrees de més creixement potencial per a la plataforma.

"Entre la televisió de pagament, els films, els múltiples jocs i la publicitat patrocinada hi ha un mercat d'ingressos amb una oportunitat de 600.000 milions de dòlars (551.991 milions d'euros) i avui dia Netflix només representa aproximadament el 5% del mercat potencial", acaben des de la multinacional.