És el fi de Netflix, HBO, Spotify i Disney+? Dos joves de Vic (Barcelona), Guillem Vestit i Gerard Garrote, cansats de compartir comptes en diferents plataformes amb amics, familiars i coneguts, van decidir posar punt final a aquest problema creant una aplicació: Sharingful.

A través d'aquest mitjà, els usuaris poden accedir al contingut prèmium de més de 20 plataformes i reduir fins a un 80% el cost d'aquestes en dividir i compartir els pagaments. Sharingful permet compartir subscripcions a una àmplia varietat de serveis, des dels més populars com Disney Plus, HBO, Netflix, Spotify, entre els altres, fins a altres plataformes més nínxol com SkyShowtime o Crunchyroll per als amants de l'anime.

"Tenim el rol d'intermediaris, com ho va fer en el seu moment BlaBlaCar amb els conductors, però nosaltres compartim subscripcions", argumenta Vestit a aquest mitjà. Ambdós van estudiar el Grau de Multimèdia i Sharingful va ser el seu treball de final de grau. "Vam consultar tots els dubtes amb els advocats, i ens van dir que podíem tirar el projecte endavant". La start-up va sortir a la llum el març de 2021 i al cap de pocs mesos van entrar a l'acceleradora Conector. Amb una inversió mínima, el negoci compta ja amb més de 65.000 usuaris registrats.

Guillem Vestit i Gerard Garrote, fundadors de Sharingful | Foto: Cedida
Guillem Vestit i Gerard Garrote, fundadors de Sharingful | Foto: Cedida

Estalvi de fins al 80% a les plataformes

"El preu el cobrem per percentatge, aquest és el nostre model de negoci. En funció de la plataforma, percebem una quota o una altra. És una comissió que recau en l'usuari, nosaltres l'únic que fem és gestionar els pagaments, per la qual cosa exclusivament fem un canvi de credencials", explica el fundador del negoci, que afegeix que un usuari es pot estalviar fins a 350 euros anuals amb l'aplicació.

D'aquesta manera, els usuaris compten amb dues opcions: poden compartir la seva subscripció amb amics i familiars alhora que poden guanyar diners de manera regular mentre la seva privacitat està garantida. Connectant la seva subscripció a Sharingful reben sol·licituds d'usuaris que volen accedir a la mateixa plataforma.

D'aquesta manera, perceben pagaments de forma periòdica mentre mantinguin la seva subscripció activa. O si ho prefereixen, tenen la possibilitat de seleccionar la plataforma que vulguin i unir-se a les comunitats ja existents dins de Sharingful. Així, poden estalviar diners en compartir el cost de la subscripció amb altres persones. En compartir el compte poden arribar a estalviar fins i tot un 80% del cost total, per la qual cosa l'estalvi és molt significatiu.

"Els preus de les subscripcions estan pujant de mitjana un 25%, així que nosaltres som una alternativa perquè els usuaris puguin gaudir de múltiples plataformes de streaming sense pagar una fortuna", comenten des de l'empresa catalana. En aquest sentit, la plataforma gestiona de forma automatitzada tots els pagaments, garantint la privacitat i la seguretat dels usuaris.

Cost mitjà de sis euros

La mitjana és d'entre dues i tres subscripcions per usuari i el cost mitjà és de sis euros mensuals. "La comissió que ens emportem nosaltres sol estar entorn de l'euro, perquè si comparteixes la subscripció amb altres persones, es divideix del total". 

Sharingful és rendible des de fa més d'un any i mai no ha rebut capital extern. Segons explica Vestit, l'empresa ha triplicat (196%) la facturació respecte de l'any anterior i auguren assolir el milió aquest any. Pel que fa a obrir en altres països, de moment volen consolidar-se a Espanya per a més tard poder fer el salt a altres països, especialment a Llatinoamèrica i els països nòrdics.