El CEO de Nestlé, Mark Schneider ha avisat d'una nova pujada en els preus dels aliments. El gegant suís de l'alimentació assegura que ha de prendre aquesta mesura per "cobrir els costos de producció, que encara no han traslladat completament els clients", en una entrevista al diari alemany Frankfurter Allgemeine. De moment, la borsa no ha reaccionat i la cotització tan sols ha baixat un 0,36%, tot i que acumula una revaloració de més del 2% des del passat 1 de gener i una depreciació del 6,4% en el darrer 2022.

Beneficis de rècord

Aquest avís topa amb uns beneficis de rècord. En els nou primers mesos de 2022, el gegant suís va elevar la facturació un 8,5% en termes orgànics (excloent Rússia i els efectes dels tipus de canvi), sent el major creixement des del 2008 i del que la majoria es va deure a l'augment del 7,5% en els preus, amb el qual intentava compensar en part els costos més grans.

De moment, l'increment de preus no s'ha concretat per part d'Schneider que s'ha limitat a dir que serà menor que la viscuda l'any passat. Nestlé és el fabricant d'aliments més gran del món. Segons l'informe, la companyia suïssa va apujar els preus de la seva gamma en una mitjana del 7,5 per cent durant el primer semestre de l'any passat. No obstant això, la multinacional assegura que en cap cas és responsable de l'augment dels preus, va precisar el gerent. "Com tots els consumidors, Nestlé també és víctima de l'augment de preus i encara no ha repercutit completament els costos addicionals", assegura Schneider i conclou: "És per això que hi haurà més pujades de preus, no vull enganyar a ningú".

Defuig de les polèmiques

En aquesta entrevista, Schneider també ha rebutjat l'acusació que s'utilitzaven mides d'envasos més petites per ocultar augments de preus: "No vull que m'acusin d'engany". En paral·lel, també assegura que Nestlé vol fer una aposta pels productes d'origen vegetal, en substitució als d'animat. La importància d'aquest negoci per al grup augmentarà significativament en els propers anys. Els productes de substitució van fer una contribució important per permetre a Nestlé assolir el seu objectiu autoimposat de reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle en un 20% el 2025 i reduir-les a la meitat el 2030 en comparació amb els nivells del 2018.

Mercat vegetal i de laboratori

En referència al potencial de la carn de laboratori, Schneider assegura però, que és inferior als productes vegetals pel que fa al contingut de proteïnes i el recompte de calories. "Per això crec que la carn de laboratori és especialment interessant per als anomenats productes híbrids. Això vol dir, per exemple, que ens plantegem produir el 80% del vostre menjar amb plantes i, com a toc final, barrejar una mica de carn cultivada". 

Mark Schneider es va convertir en el director general de Nestlé el gener de 2017. Juntament amb els 276.000 associats de la companyia a 186 països, lidera les més de 2.000 marques de Nestlé. També ha treballat amb la junta directiva i l'equip executiu de Nestlé per afinar l'enfocament estratègic de l'empresa en categories d'alt creixement com el cafè i els productes de salut nutricional.

La gran comparativa de Nestlé la troba amb la seva rival Unilever. Per entendre la repercussió d'anuncis com aquest, cal tenir en compte el clar predomini dels suïssos en l'àmbit de l'alimentació. 

Unilever i Nestlé no necessiten molta presentació, ja que els seus productes formen part de la nostra vida quotidiana. Unilever posseeix una àmplia gamma d'aliments i refrescs (al voltant del 40% dels ingressos) i diverses marques per a la llar, cura personal i higiene (al voltant del 60% dels ingressos). Alguns exemples inclouen Ben & Jerry's, Domestos, Hellmann's, Dove, Knorr, Omo, Rexona, Lifebuoy i Magnum. Amb una capitalització de mercat actual d'uns 120.000 milions d'euros, és només el 40% de la mida de Nestlé amb domicili a Suïssa, amb una capitalització de mercat de 313.000 milions de francs francs (uns 300.000 milions de d'euros). 

No és sorprenent que la cartera de Nestlé sigui encara més gran i més diversificada. És l'empresa d'alimentació més gran del món i posseeix marques com Gerber, NAN, S. Pellegrino, Acqua Panna, Maggi, Thomy, DiGiorno, Garden Gourment, Nescafe, Nespresso, Starbucks Coffee at Home, KitKat, Smarties, Carnation, Nesquik. , Nestea, Mövenpick, Häagen-Dazs i Dreyer's. En particular, Nestlé també és propietari de Purina, la marca líder en cura de mascotes després de Mars Petcare.