L’empresa de complements per a la moto Motocard acaba de certificar la seva entrada a França amb tenda física amb l’obertura de la primera tenda, en concret, a Lyon. França és ja un dels principals mercats per a la companyia catalana pel que fa a vendes online, motiu pel qual ha decidit fer aquest pas aquest abril. Això després d’un any rècord en el qual l’empresa va fregar els 100 milions de facturació.

Sílvia Bach, consellera delegada de Motocard, va explicar en una entrevista a ON ECONOMIA aquesta aposta per l’omnicanalitat, per la qual a l’abril van obrir botigues a Bilbao, Braga (Portugal) i Lyon: “A nivell online, França és un mercat top 5 per a nosaltres, però ens apalanquem molt, som el líder omnicanal d’Europa, no hi ha cap altre competidor que tingui un 50% online i 50% offline. I per això hem obert a Lyon i una altra a Portugal, que per nosaltres és un mercat importantíssim”.

L’empresa nascuda a Solsona, i que actualment té la seu a Montmeló, compta ja amb 16 botigues a Espanya, tres a Andorra, tres més a Portugal, una a Itàlia i una a França. Però Bach destaca que Motocard ven a 130 mercats de tot el món, xifra que pot anar a més si ha de buscar alternatives al mercat estatunidenc pels aranzels de Donald Trump, actualment en negociació.

Bach: "Per mi els Estats Units és un mercat molt important, però la meva missió és veure quins mercats poden ser una alternativa"

“Hem de tenir la capacitat de virar de pressa i no estancar-nos. Jo no vull que els aranzels serveixin com a excusa. Per mi els Estats Units és un mercat molt important, però la meva missió és veure quins mercats poden ser una alternativa en el cas que es posin en risc les vendes al país”, va explicar Bach.

Sobre cap a on miraria Motocard, va parlar d’Àsia, Europa de l’Est i els mercats d’Amèrica Llatina “que no depenen tant dels Estats Units”. Però va remarcar l’agilitat d’una empresa amb tantes vendes online: “Tenim capacitat de moure’ns. Venem a 130 mercats de tot el món, i sí que hi ha mercats al tier 1 i al tier 2, i després hi ha el long tail, però pots agafar mercats que estan al long tail, passar-los al tier 2, o del 2 a l’1”.

De moment, Bach es mostra tranquil·la i valora la capacitat d’acostumar-se a les inclemències. De fet, feia pocs mesos que estava al capdavant de Motocard quan va arribar la pandèmia. “Des que va passar el Covid, jo crec que ens hem acostumat i tenim la capacitat de moure’ns molt ràpid”, va valorar.

Millora de la rendibilitat

El que té clar la consellera delegada de l’empresa controlada pel fons d’inversió Abac Solutions és que no posarà en risc la rendibilitat del negoci per vendre als EUA: “Jo no he sigut mai partidària de penalitzar el marge, i menys amb els marges online, que són una mica més petits que els del retail. Hi ha un client motero que ens podria comprar tot i els aranzels, però depèn: si es volen vestir per seguretat, tindrien altres opcions, però quan ets molt fanàtic de gràfiques, de pilots, de temes que tenen molt a veure amb MotoGP, per exemple, aquest client seguirà comprant sempre”.

Bach va explicar que el 2024 va ser un any rècord, en el qual van facturar 98 milions d’euros, i preveu superar els 100 milions aquest 2025. L’ebitda va arribar als 10 milions, i, de fet, la CEO de l’empresa va destacar la millora de la rendibilitat: “Hem pujat facturació, però hem pujat molt més la rendibilitat, perquè hem crescut moltíssim amb la marca pròpia”.