MiiN Cosmètics creix en retail. La firma barcelonina de cosmètica coreana, que enguany celebra els 10 anys, ha superat la trentena de punts físics després d'obrir dues botigues recentment, una a Barcelona i una altra a Madrid. Amb aquesta aposta, l'empresa té l'objectiu d'arribar als 37 establiments a finals d'any. Per Lilin Yang, cofundadora i CEO de la marca, la finalitat del negoci és consolidar la presència de la cosmètica coreana (K-Beauty) a les principals ciutats tant espanyoles com europees. De fet, la companyia ja compta amb locals a la capital catalana, Madrid, Bilbao i València, entre altres, mentre que a Europa suma punts de venda a París, Milà i Múnic

En concret, la firma compta amb 19 botigues a Espanya, 12 a Itàlia, 1 a França i una més a Alemanya. Abans d'acabar l'any, des de MiiN Cosmètics preveuen tancar amb 23 botigues a Espanya, la qual cosa suposa incrementar en quatre les que tenen actualment. Pel que fa a l'internacional, la cofundadora de la marca augura seguir creixent amb noves obertures, tenint en compte que prop del 70% de les vendes de l'empresa són offline. 

Noves obertures de MiiN Cosmetics

Les inauguracions més recents han estat el nou local de Madrid, que compta amb 45 metres quadrats de superfície i està ubicat al carrer Princesa, al barri de la capital Moncloa-Aravaca i l'obertura al carrer Portaferrissa de Barcelona. "Encara que MiiN naixés a Barcelona, Madrid sempre ha estat una de les nostres ciutats amb major demanda, i enfortir la nostra presència aquí és una de les claus en el road map de la marca. Apostem per ubicacions com aquesta per acostar-nos més als nostres clients i oferir-los la millor experiència en K-Beauty", celebra Lilin Yang, fundadora i CEO de la companyia, que agrega que, a Barcelona, "obrir aquesta quarta boutique en un lloc tan icònic com aquest carrer de la ciutat, just després de celebrar el nostre desè aniversari, és tot un honor per a nosaltres".

A banda d'aquestes dues noves incorporacions, entre les obertures més destacades d'aquest any hi ha la K-Beauty House de Barcelona, la seva primera flagship a la capital catalana. Amb una inversió de 700.000 euros, el local ubicat al carrer Balmes, 3 compta amb més de 400 metres quadrats de superfície i dona feina a una quinzena de persones. En concret, la botiga ofereix més de 40 marques coreanes de cosmètica i té cabines destinades a tractaments realitzats exclusivament amb productes coreans. 

Ara com ara compten amb un centenar de marques i uns 2.000 productes i en les pròximes setmanes sumaran una desena de marques més, però en aquest cas especialitzades en maquillatge coreà. A la llarga volen introduir productes pel cos, pels cabells, perfums i accessoris, però, actualment també es volen focalitzar amb la marca pròpia, que va sortir a la llum fa tres anys.

Productes de MiiN Cosmetics
Productes de MiiN Cosmetics

La companyia ven un producte cada 15 segons

MiiN Cosmetics, que aquest any celebra els 10 anys, suma 229 treballadors entre oficina i punts físics (el 90% dones) i ven, de mitjana, un producte cada 15 segons. A mitjans d'abril, la marca de cosmètica coreana va donar entrada a l'accionariat a Barlon Capital, el vehicle liderat per Javier Rubio i Dídal Lee com a membres del consell de la firma. "L'entrada del fons a l'empresa ens permet reforçar el nostre múscul financer, incorporar a perfils tècnics i assessors, a banda de coneixement, experiència i visió estratègica per aconseguir els objectius que tenim". L'operació va suposar la presa del 15% de la companyia i es va dur a terme per fer créixer el negoci amb més punts físics i l'expansió internacional. 

L'any passat van facturar 16 milions d'euros, un 60% més que l'any anterior, i enguany esperen superar la xifra, ja que les expectatives de cara a Nadal són "molt bones", segons l'emprenedora. 

Educació i conscienciació

Tot i que Lilin Yang va estudiar turisme a Madrid, la seva afició per la cosmètica coreana i la cura facial la van portar a Barcelona i allà va començar a emprendre. La companyia va néixer amb un primer punt físic al carrer Pau Claris de Barcelona i va cridar ràpidament l'atenció als clients per l'embalatge innovador, els preus competitius i la qualitat dels productes. La cosmètica coreana fa 20 anys era molt popular a Àsia, però a Espanya encara no havia arribat. Per aquest motiu va veure que era un país a explorar i va anar creixent amb nous punts físics fins que va arribar la pandèmia. Amb l'esclat de la covid-19 van frenar l'expansió i van apostar pel canal en línia. Amb la recuperació, la firma va reprendre els seus plans de creixement i fins ara.

De cara al futur, Lilin Yang aspira no només a vendre cosmètica coreana amb productes per la cara, el cos, els cabells i maquillatge, sinó també a fomentar l'educació i la conscienciació respecte al tractament de la pell i el cos, "perquè no deixa de ser salut", acaba.