MiiN Cosmètics creix en retail. La firma barcelonina de cosmètica coreana, que enguany celebra els 10 anys, ha superat la trentena de punts físics després d'obrir dues botigues recentment, una a Barcelona i una altra a Madrid. Amb aquesta aposta, l'empresa té l'objectiu d'arribar als 37 establiments a finals d'any. Per Lilin Yang, cofundadora i CEO de la marca, la finalitat del negoci és consolidar la presència de la cosmètica coreana (K-Beauty) a les principals ciutats tant espanyoles com europees. De fet, la companyia ja compta amb locals a la capital catalana, Madrid, Bilbao i València, entre altres, mentre que a Europa suma punts de venda a París, Milà i Múnic.
En concret, la firma compta amb 19 botigues a Espanya, 12 a Itàlia, 1 a França i una més a Alemanya. Abans d'acabar l'any, des de MiiN Cosmètics preveuen tancar amb 23 botigues a Espanya, la qual cosa suposa incrementar en quatre les que tenen actualment. Pel que fa a l'internacional, la cofundadora de la marca augura seguir creixent amb noves obertures, tenint en compte que prop del 70% de les vendes de l'empresa són offline.
Noves obertures de MiiN Cosmetics
Les inauguracions més recents han estat el nou local de Madrid, que compta amb 45 metres quadrats de superfície i està ubicat al carrer Princesa, al barri de la capital Moncloa-Aravaca i l'obertura al carrer Portaferrissa de Barcelona. "Encara que MiiN naixés a Barcelona, Madrid sempre ha estat una de les nostres ciutats amb major demanda, i enfortir la nostra presència aquí és una de les claus en el road map de la marca. Apostem per ubicacions com aquesta per acostar-nos més als nostres clients i oferir-los la millor experiència en K-Beauty", celebra Lilin Yang, fundadora i CEO de la companyia, que agrega que, a Barcelona, "obrir aquesta quarta boutique en un lloc tan icònic com aquest carrer de la ciutat, just després de celebrar el nostre desè aniversari, és tot un honor per a nosaltres".
A banda d'aquestes dues noves incorporacions, entre les obertures més destacades d'aquest any hi ha la K-Beauty House de Barcelona, la seva primera flagship a la capital catalana. Amb una inversió de 700.000 euros, el local ubicat al carrer Balmes, 3 compta amb més de 400 metres quadrats de superfície i dona feina a una quinzena de persones. En concret, la botiga ofereix més de 40 marques coreanes de cosmètica i té cabines destinades a tractaments realitzats exclusivament amb productes coreans.
Ara com ara compten amb un centenar de marques i uns 2.000 productes i en les pròximes setmanes sumaran una desena de marques més, però en aquest cas especialitzades en maquillatge coreà. A la llarga volen introduir productes pel cos, pels cabells, perfums i accessoris, però, actualment també es volen focalitzar amb la marca pròpia, que va sortir a la llum fa tres anys.

La companyia ven un producte cada 15 segons
MiiN Cosmetics, que aquest any celebra els 10 anys, suma 229 treballadors entre oficina i punts físics (el 90% dones) i ven, de mitjana, un producte cada 15 segons. A mitjans d'abril, la marca de cosmètica coreana va donar entrada a l'accionariat a Barlon Capital, el vehicle liderat per Javier Rubio i Dídal Lee com a membres del consell de la firma. "L'entrada del fons a l'empresa ens permet reforçar el nostre múscul financer, incorporar a perfils tècnics i assessors, a banda de coneixement, experiència i visió estratègica per aconseguir els objectius que tenim". L'operació va suposar la presa del 15% de la companyia i es va dur a terme per fer créixer el negoci amb més punts físics i l'expansió internacional.
L'any passat van facturar 16 milions d'euros, un 60% més que l'any anterior, i enguany esperen superar la xifra, ja que les expectatives de cara a Nadal són "molt bones", segons l'emprenedora.
Educació i conscienciació
Tot i que Lilin Yang va estudiar turisme a Madrid, la seva afició per la cosmètica coreana i la cura facial la van portar a Barcelona i allà va començar a emprendre. La companyia va néixer amb un primer punt físic al carrer Pau Claris de Barcelona i va cridar ràpidament l'atenció als clients per l'embalatge innovador, els preus competitius i la qualitat dels productes. La cosmètica coreana fa 20 anys era molt popular a Àsia, però a Espanya encara no havia arribat. Per aquest motiu va veure que era un país a explorar i va anar creixent amb nous punts físics fins que va arribar la pandèmia. Amb l'esclat de la covid-19 van frenar l'expansió i van apostar pel canal en línia. Amb la recuperació, la firma va reprendre els seus plans de creixement i fins ara.
De cara al futur, Lilin Yang aspira no només a vendre cosmètica coreana amb productes per la cara, el cos, els cabells i maquillatge, sinó també a fomentar l'educació i la conscienciació respecte al tractament de la pell i el cos, "perquè no deixa de ser salut", acaba.