Espanya té més línies mòbils, 61,3 milions, que habitants, 48 milions, i una companyia regna molt per sobre de la resta en el repartiment: es tracta de Masorange, fruit de la fusió entre Másmóvil i Orange i que assoleix un 41,86% de la quota de mercat, segons la publicació d'aquest dimecres de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) amb el resum del 2024.

És molt per sobre de la segona companyia amb més línies, que és Movistar amb un 26,37%, i de la tercera, que és Vodafone amb un 19,22%. Digi compta ja amb un 9,86% de les línies telefòniques i altres línies acaparen el 2,9% del mercat.

Repartiment de línies mòbils

Imagen7

Gairebé mig milió de números mòbils (475.869) han canviat de companyia el 2024, un increment del 13,4% respecte als que ho van fer el 2023. Movistar i Digi van sumar línies, mentre que Vodafone, Masorange i la resta d'operadores van perdre.

Repartiment de banda ampla fixa

Imagen11

L'anuari també recull el repartiment de línies de banda ampla fixa, que van perdre 12.159 línies i assoleixen els 17,7 milions de línies. Per empreses, Masorange també domina aquest mercat amb un 38,08%, però amb menys distància sobre el segon operador, que és Movistar amb un 32,19%. El segueixen de lluny Vodafone, amb un 14,15% de línies de banda ampla fixa, i Digi, amb un 10,54% de línies.

La fibra òptica de diverses companyies suma 10,87 milions de línies, mentre que Movistar és l'empresa més destacada amb 5,6 milions de fibres actives. Les tecnologies DSL i HFC (fibra ampla) segueixen en retrocés i tan sols compten amb 89.000 i 1,29 milions de línies, respectivament.