Mercedes-Benz Group va registrar un benefici net de 14.809 milions d'euros el 2022, fet que suposa un increment del 34% respecte a l'exercici precedent, alhora que va situar la facturació en 150.017 milions d'euros, un 12% superior a la del 2021.

Malgrat tot, la companyia alemanya de vehicles de gamma alta ha admès que Europa registra una demanda del seu producte "massa lenta" derivat del repunt de les restriccions de coronavirus a la Xina, els alts costos d'energia i les seves matèries primeres, sumat a les pressions inflacionistes per justificar la previsió des del Banc Central Europeu. Una tempesta que fa situar els Estats Units amb millors perspectives per enfortir el seu mercat.

Canal de venda directa

El fabricant d'automòbils està recorrent a un model de venda directa a diversos mercats europeus, inclòs el Regne Unit, i té la intenció de fer-ho també a Alemanya, va dir el conseller delegat Ola Kaellenius, i va afegir: "Et canvies d'un majorista a un minorista. tota l'actitud en com dirigeix ​​el negoci". I ha afegit: "Vendre directament estalvia costos per a l'empresa i elimina la preocupació dels clients que podrien obtenir un millor preu en un altre distribuïdor".

Els alts marges salven els números

Així doncs, els beneficis del 34% es deuen a la seva tipologia, turismes premium, que inclouen uns alts marges en els seus costos i han permès al fabricant d'automòbils mantenir els beneficis malgrat les derivades citades. Una tendència que pot seguir a l'alça ja que no descarten pujar preus per l'augment dels costos que seguiran vigents. El pronòstic de la companyia alemanya arriba amb advertències a tota la indústria d'un any desafiant, amb l'associació d'automòbils d'Alemanya que preveu que les vendes d'automòbils aquest any arribaran a uns 74 milions de vehicles a tot el món, un 4% més que l'any passat, però encara un 8% per sota dels nivells previs a la pandèmia.

El resultat net d'explotació (Ebit) va assolir els 20.458 milions d'euros, amb un avanç del 28%, impulsat pel major enfocament en turismes d'alta gamma i camionetes premium, combinat amb un estricte control de costos, han salvat el darrer 2022. "Hem redissenyat Mercedes-Benz perquè sigui una empresa més rendible gràcies al nostre enfocament en productes desitjables i una gestió disciplinada de costos i marges. No podem controlar els esdeveniments macro o mundials, però 2022 és un exemple que indica que ens estem movent a la direcció correcta", ha destacat el director executiu de Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius.

El flux de caixa lliure del negoci industrial va pujar a 8.100 milions d'euros, per sobre dels 7.900 milions d'euros del 2021, mentre que la liquiditat neta del negoci industrial va pujar a 26.600 milions d'euros, davant dels 21.000 milions d'euros del 2021. Així mateix, el consell d'administració proposarà a la junta d'accionistes del proper 3 de maig que ve un dividend de 5,20 euros per acció, per sobre dels cinc euros del 2021.