Mercadona ha reorganitzat la seva cúpula directiva, que passarà de 14 a 8 direccions comercials. La cadena de supermercats més gran d'Espanya fa un nou gir en la seva estratègia de gestió i concentrarà en tan sols dues direccions generals el seu departament de compres. Un ajustament que arriba després de més de cinc anys durant els quals la companyia ha ampliat aquest departament encarregat de gestionar la relació amb els seus interproveïdors i proveïdors especialistes.

Es tracta d'un moviment que s'emmarca en el propòsit de continuar enfortint, des de la unitat d'acció, la relació amb els proveïdors amb els quals col·labora Mercadona, tal com ha assegurat la companyia aquest divendres en un comunicat. Una cosa amb què l'empresa de Juan Roig pretén contribuir a "consolidar un avantatge competitiu únic fonamentat en l'especialització, el lideratge compartit i la confiança". Per a això, la companyia assenyala que des de 2018 ha realitzat un "important" esforç inversor en la creació i formació d'un equip compost per 1.200 persones entre compres i prescripció.

Amb aquest nou canvi, Paco Espert, fins a la data responsable de prescripció secs, liderarà la direcció general de compres i prescripció secs, mentre que Rafa Berrocal, al capdavant de compres mar, fruita, verdura i pa fresc, assumirà la direcció general de compres mar, fruita, verdura, forn i llest per menjar. Per la seva part, Mercadona ha agraït les directores i directors generals que ara passen a integrar-se als nous departaments, així com a Josemi Fernández que ha transmès la seva decisió de deixar la companyia, el seu esforç, implicació i treball durant aquests cinc anys.

"Tots ells han contribuït a impulsar aquest nou model d'especialització per producte que es va iniciar el 2018 amb el doble objectiu de fer el salt de qualitat que el model de Mercadona exigeix i continuar avançant cap a una cadena de subministrament àgil, eficient i sostenible que els proveïdors i els clients demanden", explica la companyia. En finalitzar el 2022 la companyia col·laborava amb 3.000 proveïdors de producte especialistes que va realitzar un volum total de compres de 23.112 milions d'euros, 22.323 a Espanya i 789 a Portugal.