El rècord de vendes d'Inditex, que ha presentat resultats de 2022 amb 32.569 milions d'euros de facturació, un 17,5% més que l'any 2021, i també de beneficis, amb 4.130 milions, un 27% més que l'any anterior, no ha anat de bracet d'un augment de la presència en botigues. La sortida de Rússia arran de la guerra, on es van tancar 515 botigues, és la principal responsable que, arreu del món, Inditex hagi tancat l'any 2022 amb 662 botigues menys que el 2021. Segons informa en els seus resultats, en tenia 5.815 quan va tancar l'any, per les 6.477 del tancament de l'any 2021. 

Es tracta pràcticament d'un 10% menys de botigues al món, amb un 6% menys d'espai comercial segons detalla Inditex als seus resultats, on destaca que malgrat aquesta disminució la venda a les botigues ha crescut un 23% gràcies "al creixement del tràfic comercial i a la creixent productivitat" de les botigues. 

De les 5.815, 1.885 son de Zara, 860 son de Bershka i 849 d'Stradivarius. En tercer lloc, es troba Pull&Bear, amb 789 botigues arreu del món, per davant de Massimo Dutti, amb 548, d'Oysho, amb 457 establiments, i de Zara Home, que té 427 botigues a tot el món. 

 

Els Estats Units seran l'escenari on s'obriran més botigues, amb 30 projectes (comptant reformes i ampliacions) fins al 2025, amb establiments a Nova York, Los Ángeles, Miami, Chicago, Boston, Dallas, Austin i Las Vegas. 

Les vendes on-line, tot i haver crescut, no son les grans impulsores d'aquest creixement, tot i que permeten que Inditex pugui créixer sense més botigues. Les vendes on-line van ser de 7.806 milions d'euros, un 4% per sobre dels 7.500 milions de l'any 2021, una millora de 306 milions d'euros que només representa el 6,3% de l'augment total de facturació, que va ser 4.853 milions més que l'any anterior. 

Espanya és el país on, de llarg, Inditex té més botigues, 48 anys després que Amancio Ortega obrís la primera botiga a Corunya l'any 1975. A Espanya hi havia, a finals de 2022, 1.225 botigues, 42 menys que l'any passat. D'aquestes, 256 són de Zara, 243 d'Stradivarius, 175 de Pull&Bear, 165 de Bershka, 122 Oysho 97 de Zara Home. 

El segon país amb més botigues és Mèxic, amb 383 establiments, 81 d'ells de Zara, per davant d'Itàlia, que té 335 botigues, 92 de les quals son de Zara. Ja per sota dels 300 establiments estan Portugal, amb 293, França, amb 268 i la Xina, amb 242 (sense comptar els 21 de Taiwan i els 16 de Hong Kong).

Per continents, Europa, sense Espanya, acumula el 47,5% de les vendes totals de la companyia, per sobre del doble que Amèrica, que malgrat la forta presència a Mèxic es queda amb el 20% del mercat d'Inditex. A l'Àsia i a la resta del món es concentra el 18,1% de les vendes i a Espanya, el 14,4%.  Per botigues, Zara i Zara Home sumen un 21% de les vendes mundials, amb 23.761 milions.