Tatxo Benet, soci fundador de GRUP MEDIAPRO, ha anunciat que apostaran per la implementació de la producció virtual als centres de producció del grup: “És hora de posar la VP al capdavant de la activitat professional del grup”. La confirmació l'ha donada des del saló ISE, la fira més important del sector audiovisual que se celebra a Barcelona aquesta setmana en paral·lel al Congrés IOT. La producció virtual, coneguda com a VP, és el nou mètode de rodatge que combina entorns reals amb altres creats digitalment amb Unreal Engine, un motor gràfic de desenvolupament.

D'aquesta manera, MEDIAPRO desplegarà aquesta tecnologia a tots els seus centres de producció. Però també ha estat des de l'ISE on Benet ha donat a conèixer la posada en marxa d'un pla estratègic per inaugurar el 2023-2024 fins a quatre centres de 'virtual production' on es combinarà l'última tecnologia LED i de 'green room' (croma). En concret, MEDIAPRO ha avançat que iniciarà una primera fase del projecte amb la creació de dos estudis de producció virtual situats a les ciutats de Barcelona i Nova York (Estats Units). 

@GRUPMEDIAPRO
@GRUPMEDIAPRO

L'aposta inicial per Barcelona

Respecte a les instal·lacions de Barcelona, ​​ha assenyalat que estaran ubicades al centre de producció Imagina al 22@, el centre de producció audiovisual urbà més gran d'Europa actualment. D'aquesta manera, el plató, que estarà operatiu a finals del 2023, tindrà 500 metres quadrats i comptarà amb 235 metres quadrats de pantalles LED, aconseguint un escenari totalment envoltat entre parets i sostre. L'espai es complementarà amb una green room (croma), per poder aplicar en cada cas la tecnologia més convenient. La inversió prevista per al projecte de Barcelona és de 3,5 milions d'euros. 

Actualment, realitza producció virtual a instal·lacions provisionals a Madrid i Barcelona. D'altra banda, el tercer trimestre d'aquest any sumarà un segon centre de producció virtual a Nova York que s'ubicarà a la zona urbana de la ciutat i comptarà amb 1.500 metres quadrats d'instal·lacions. La segona fase d'aquest pla estratègic es completarà amb la posada en marxa, a partir del 2024, de dos centres més d'aquest tipus a Miami (Estats Units) i a Madrid.

Segons ha avançat, en fases posteriors, posarà en marxa aquesta tecnologia en tots els seus centres de producció. Actualment, el grup compta amb centres de producció a Barcelona, ​​Bilbao, Madrid, València, Saragossa, Buenos Aires, Brussel·les, Toronto, Bogotà, Nova York, Miami, Ciutat de Mèxic, Lima i Lisboa. Amb un total de 350.000 metres quadrats d´instal·lacions.

La producció virtual és el nou mètode de rodatge on es combina, de manera sincrònica, l'entorn real amb elements creats digitalment amb la tecnologia Unreal Engine. Aquesta nova forma de produir continguts, a més dels avantatges creatius i econòmics, té efectes molt positius en l'impacte mediambiental. Segons un estudi de Sony Pictures, un rodatge amb producció virtual suposa reduir les emissions de CO2 entre un 76% i un 80% respecte d'una jornada rodatge convencional.

Precisament, en el marc de l'ISE, aquest grup ha apostat per un estand de 275 metres quadrats amb un gran set de producció virtual per allotjar entrevistes amb executius de primer nivell i taules rodones de la indústria. Els assistents a ISE poden veure demostracions de primera mà a l'enregistrament de continguts usant producció virtual a través del citat Unreal Engine, així com la postproducció posterior.

L'auge de la virtualitat

GRUP MEDIAPRO és un grup líder del sector audiovisual europeu únic en integració de continguts, producció i distribució audiovisual. Amb més de 8.000 professionals i activitat a tot el món a través de les 52 seus repartides en 31 països de 4 continents, i es defineixen com el grup que proporciona la creativitat i les solucions tècniques necessàries per dissenyar, produir i distribuir qualsevol projecte audiovisual.

En paral·lel a aquest anunci, una altra gran productora també aposta per aquest contingut a la província de Barcelona i ho ha posat en relleu des de l'ISE. En aquest cas, GESTMUSIC ha detallat el plató virtual de 400 metres quadrats, situat a Sant Just Desvern (Barcelona), i dotat d'una pantalla LED principal de 100 m² i 30 m² de sostre, amb HDR. Aquesta pantalla virtual, que GESTMUSIC posa a disposició de qualsevol productora que vulgui fer una producció basada en entorns virtuals, permet crear decorats totalment personalitzables i amb imatge real, en un plató amb avançats equips d'il·luminació i so, i un experimentat servei tècnic, augmentant així l'eficiència i la precisió en el procés de producció, ja que permet als diferents equips treballar en un entorn virtual compartit.