La notícia ha agafat per sorpresa als seus clients habituals. Marina d'Or, el mític complex turístic situat a Orpesa del Mar (Castelló) ha anunciat el passat diumenge, 17 de setembre, que tanca absolutament tots els seus serveis i línies de negoci: hotels i un balneari i tanca la temporada abans del mes de desembre, quan havia anunciat el seu final. Després d'anunciar sorprenentment l'avançament del tancament de la temporada, els responsables s'han afanyat a informar que retornaran l'import de les estades reservades i tornaran els diners pagats pels usuaris. Però molts usuaris ja han dit que aquesta resposta no els dona el convenciment que recuperaran els diners avançats.

Reclamar la reserva, però també el viatge

La mateixa OCU ha afirmat que amb aquesta notícia "no n'hi ha prou", ja que a més de l'estada, en contractar unes vacances es realitzen també altres despeses, relacionades amb altres serveis addicionals, que ja no tenen sentit: és el cas de transport, lloguer de cotxe, etc. Si havies contractat un viatge amb tren, llogat un cotxe, comprat entrades per a algun espectacle o contractat qualsevol altre tipus de servei durant la teva estada al complex de vacances, si ara no pots gaudir de la teva estada i tampoc d'aquests serveis relacionats t'han de compensar.

Per això, el consell que donen els experts d'aquest associació és reclamar les despeses addicionals en què hagin pogut incórrer. Com fer-ho? Guarda els comprovants de tota mena de reserves i de qualsevol pagament relacionats amb l'estada a Marina D'Or, o amb altres serveis addicionals: els necessitaràs per formalitzar la reclamació. Dirigeix-te a l'organisme o agència amb qui haguessis contractat i reclama les despeses i perjudicis que el tancament t'hagi pogut causar. Si no us compensen, l'OCU s'ofereix a donar ajuda a través dels seus experts per orientar en el tràmit de reclamació.

Danys morals

En paral·lel, Consumidors en Acció indica a tots els usuaris afectats pel tancament avançat de Marina d'Or que poden reclamar els danys i perjudicis que hagin patit a conseqüència de la cancel·lació de les reserves. En aquest sentit, FACUA també va en la mateixa línia i assenyala que, amb independència del reemborsament de les reserves, els afectats poden demanar que se'ls indemnitzi per tots els danys que, amb independència de la naturalesa, la cancel·lació els hagués pogut provocar. I sumen una altra reclamació: reclamar els possibles danys morals que hagin patit per la pèrdua de la destinació de vacances. Així, l'article 1101 del Codi Civil indica que "queden subjectes a la indemnització dels danys i perjudicis causats els que en el compliment de les seves obligacions incorregueren en dol, negligència o morositat, i els que de qualsevol manera contravingueren.