La marca de tubulars Buff dobla el benefici i guanya 2,7 milions
L'empresa d'Igualada va facturar 45,6 milions d'euros en l'últim exercici fiscal
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 6 de novembre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 1 minut

L'empresa igualadina Buff, dedicada a la fabricació d'accessoris tèxtils bàsicament tubulars i gorres, ha tancat l'any fiscal 2024-2025 (tancat el 31 de març de 2025) amb un benefici net de 2,7 milions d'euros. La xifra suposa un augment del 145% respecte a l'exercici precedent, quan va aconseguir un benefici d'1,1 milions. Els ingressos de la companyia es van situar en 45,6 milions d'euros, un 2,2% més.
L'empresa ha comunicat que ha consolidat un model que "combina el creixement econòmic amb el compromís ambiental", en el complex industrial que té a Igualada (Barcelona). És per això que destaca que el 78% de les vendes prové de productes fabricats amb materials reciclats o naturals, com fibres d'origen reciclat o naturals com la llana. Fins ara, Buff ha reciclat més de 53 milions d'ampolles de plàstic a través dels seus productes, segons explica l'empresa en un comunicat. Amb la vista posada en el quinquenni 2025-2030 i l’objectiu d’eliminar les fibres sintètiques i fer productes reciclables 100% per fomentar l’economia circular.
Actualment, l’empresa de la família Rojas Vives compta amb 350 persones treballadores, 6 filials arreu del món i exporta a més de 70 països. Des de la companyia indiquen que el 88% de la seva producció es fa a Igualada i que el 68% dels seus proveïdors són locals o nacionals. La marca va fer un gir després de la crisi de la pandèmia amb un projecte de relocalització de la producció, que ja està donant fruits. Amb una inversió de 5 milions d'euros, el grup va aplicar la metodologia Lean, a les instal·lacions d'Igualada, amb el redisseny de tota la fàbrica i potenciant els estàndards de qualitat, sostenibilitat i eficiència.
Actualment, a Igualada es fabriquen els tubulars, passamuntanyes, casquets de llana o teixit, diademes i bandanas, amb 6.000 referències. L'empresa va registrar un creixement exponencial del 61% del negoci durant el tancament dels mercats en l'etapa de la pandèmica, fins als 84 milions d’euros, gràcies a l’increment de les vendes en línia.
Les dades formen part de l'Informe de sostenibilitat de l'empresa, que recull els principals avenços en matèria ambiental i social. El conseller delegat de Buff, David Caps, destaca que aquest any han invertit "més recursos en sostenibilitat, millorant les instal·lacions per al benestar de les persones i minimitzat l'impacte ambiental".
D'altra banda, asseguren que l'energia consumida a la fàbrica d'Igualada -seu de la companyia- és 100% d'origen renovable i prop del 30% s'autogenera gràcies als 1.195 panells solars fotovoltaics que cobreixen la coberta de les instal·lacions.