La marca de joieria Majorica, de Manacor, preveu accelerar el creixement estatal i internacional, en els pròxims dos anys, amb una inversió de cinc milions d’euros per modernitzar els processos productius i intensificar la imatge de marca i els punts de venda, tant a Espanya com a l’exterior. Dels recursos totals, uns dos milions d’euros es destinaran a la fàbrica que la companyia té a la població mallorquina per doblar la seva capacitat de producció, actualment situada en 4 milions de perles orgàniques fetes a mà i unes 700.000 peces de joieria -dissenyades amb perles, plata, acer, i una petita col·lecció en or-.

El projecte de millora anirà acompanyat d’un ingent esforç en el canvi d’imatge de la marca que es va iniciar ara fa dos anys quan la companyia va reeixir d’un procés de concurs de creditors, gràcies a la compra que va realitzar Majolaperla, un grup inversor propietat de l'empresari Gregorie Bontoux, amo de Carrefour. L’estratègia que s’ha imposat és arribar als 50 milions d'euros de facturació el 2025, partit de la base que enguany preveu créixer un 46% i superar els 22 milions, retornant així a les xifres de negoci prèvies a 2020. El 2022, el negoci va generar 15 milions d’euros.

El director general de la companyia Didier Grupposo -que prové de l’etapa anterior, quan era propietat del també empresari francès Yann Sandt- explica a ON ECONOMIA que buscant transformar la marca. Aconseguir que el consumidor “la deixi de considerar un model clàssic”, que pugui interessar a un ventall més ampli de clientela incorporant a generacions més joves, a partir dels 30 anys, “guanyarem una generació perquè el nostre públic és més aviat major de 40 anys”, explica. Ara mateix estan refent el catàleg de 700 referències -un 70% treballades amb perles i plata- per introduir productes amb dissenys de “tendència” dins del que s’anomena “luxe assequible”, sense deixar de tenir els tradicionals penjolls de perla o els collarets que “sempre estaran amb nosaltres perquè formen part de la nostra història i perquè les clientes les consideren part de les seves peces bàsiques”. En aquesta “revisió” també hi ha lloc per a les joies masculines, “veiem que cada vegada més els homes entren a les nostres botigues per comprar articles per a ells mateixos, no per regalar a una senyora”, relata Grupposo.

El tercer eix de creixement, i no per això menys important, recau en l’expansió de la xarxa de punts de venda, xifrada a hores d’ara en 1.500 ubicacions, siguin pròpies -botigues o córners a El Corte Inglès- o multimarca, així com les localitzacions amb acords amb les companyies internacionals de creuers on “la marca té una forta presència”. En aquest sentit, el director general concreta que en aquest gir de 180 graus és important constatar que la marca no és un producte destinat al turisme i que, per tant, s’estan focalitzant molt més al consumidor local de cadascú dels mercats on estan presents. L’última experiència ha estat l’obertura fa pocs dies d’una botiga pròpia a Miami (Estats Units) que serà la porta d’entrada al mercat americà on projectaran una estratègia d’expansió per als pròxims anys. També estan treballant el mercat alemany -amb l’obertura del comerç online- i mexicà.

En l’esfera internacional, Àsia està en el full de ruta i han obert negociacions amb un probable soci local a Corea del Sud i a la Xina perquè allà hi ha molta cultura de la perla i molta demanda perquè la població atorga propietats espirituals.

En plena escalada de preus de l’alumini i l’acer, Didier Grupposo assegura que han intentat reduir marges per no traslladar tots els increments de preus en algunes primeres matèries, però que en algunes col·leccions “no hi ha hagut més remei que aplicar una pujada mitjana d’entre el 7% i 8%”.

Grupposo gestiona un equip global de 300 persones, la meitat de les quals està distribuïda entre la fàbrica de Manacor, les cinc botigues pròpies que té a Mallorca i els córners de producte instal·lats a la cadena de El Corte Inglés. Fundada el 1890 a Manacor, de la mà de l'alemany Edward Heusch i després de travessar diferents etapes empresarials i anar canviant de propietaris, Majorica té sobre la taula un estudi per buscar noves ubicacions a capitals espanyoles, començant per Madrid i Barcelona, “per a què tot l’esforç que estem fent arribi al consumidor local”. Es refereix a aquest esforç com el propòsit que té el nou propietari d’invertir en la companyia: “portem dos anys de nous projectes i perspectives a futur, després d’una etapa de 10 anys en la que només gestionàvem l’escassetat”.