El gegant del luxe francès LVMH va aconseguir l'any passat un rècord de beneficis amb 15.174 milions d'euros, un 8% més que el 2022, amb una rendibilitat estable i un increment de la facturació de tots els negocis, tret del de vins i licors.

El grup va anunciar aquest dijous en un comunicat que el resultat operatiu corrent va créixer un 8%, fins a 22.802 milions d'euros, amb un marge operatiu "estable" tenint en compte que les vendes globals van augmentar un 9%, fins als 86.153 milions.

El negoci de moda i marroquineria va aportar gairebé la meitat d'aquesta facturació, en concret 42.169 milions, amb una alça del 9% (14% en termes comparables), en particular gràcies al bon comportament de marques com Louis Vuitton, Christian Dior, Céline, Fendi, Loro Piana, Loewe i Marc Jacobs.

Totes aquestes marques van augmentar les seves quotes de mercat i van assolir nivells rècord de vendes i de resultats, va destacar LVMH, que és la segona empresa d'Europa amb més valoració en borsa.

En perfums i cosmètics, l'èxit de Sauvage, de Dior, va destacar en un negoci el volum del qual va pujar un 7%, fins a 8.271 milions d'euros. En rellotges i joieria, la pujada va venir sobretot de Tiffany, Bulgari i TAG Heuer, amb 10.902 milions d'euros d'ingressos, un 3% més.

En la distribució selectiva, la progressió del 20% fins a 17.885 milions d'euros va estar impulsada en gran mesura per la seva cadena de botigues de productes de bellesa Sephora.

L'altra cara de la moneda van ser els vins i licors, amb un retrocés de les vendes del 7% (4% en termes comparables), amb 6.602 milions d'euros. L'empresa ho va atribuir al fet que la base comparativa de 2022 era molt elevada i també a les existències que s'havien acumulat.

El número u del luxe, que en finalitzar el 2023 tenia 213.000 empleats, dels quals gairebé 40.000 estan a França, proposarà a la junta que se celebrarà el 18 d'abril el repartiment d'un dividend de 13 euros per acció, dels quals 5,5 es van abonar com a bestreta el desembre passat.

La companyia es va mostrar confiada que el 2024, malgrat "un context geopolític i macroeconòmic encara incert", continuarà el seu creixement gràcies al que aporten els seus productes en termes de diferenciació per la seva "qualitat" i "creativitat", així com pel "professionalisme" del seu equip directiu per guanyar quota de mercat.